spruw en flesweigeraar deel 3

Hoi dames,
allereerst bedankt allemaal voor de tips aangaande het weigeren van de fles.
Het gaat hier ietsiepietsie beter met de fles. Soms pakt ze m en soms niet, het lijkt of Anna een eigenwijze tante is die precies weet wat ze wil (hopelijk houdt ze deze karaktertrek!!)
Concreet houdt het in dat ze ongeveer 150cc tot 200cc uit de fles drinkt op dagen dat ik werk.
Dus we houden hoop!

Nu dient het volgende zich aan; we hebben spruw, gisteren naar de huisarts geweest en een soort suspensie gehad die ik vier keer per dag in Anna's mondje moet doen, met een schone vinger door de hele mondholte vegen.
Hebben jullie daar wel eens last van gehad?
Verder kook ik speen etc. extra vaak uit, was mijn borsten voor en na de voeding.
Als iemand nog tips heeft, welkom!
Hoop met iedereen alles goed,
groetjes van Anne

 
Hoi Anne,

Ik heb geen tips maar je zult zien dat de spruw heel snel verdwijnt! Heb je daktarin gehad?
Zelf heb ik in het begin ook spruw gehad en de kleine ook. Dit was echt binnen een paar dagen verdwenen. Ik moest het zelf ook op mn tepel smeren.

succes!
groetjes van Cindy
 
spruw is erg lastig baby`s hebben er veel last van en wijgeren inderdaad de fles of borst. het doet zeer zodra ze melk binnen krijgen. waarschijnlijk heb je zelf ook last van steken in je borsten.

probeer alles uit te koken zeker 10 minuten. en alles wassen waar moedermelk op gekomen is.

die medicatie zou na 2a3 dagen moeten aanslaan en zelf moet je dit ook op je tepels smeren. want spruw is nooit alleen bij de baby (met borstvoeding )maar ook bij de moeder .
het is een kruisinfectie. (je kunt er ook kloofjes van krijgen).



 
De kuur moet je 7 dagen langer gebruiken dan dat het voorgeschreven is, ik heb het zelf bij beide kinderen gehad. Beide kinderen hebben toen Nystatine gehad. Ik kookte alles iedere keer uit (heb extra flesjes gekocht) om de spruw zo snel mogelijk uit te roeien. Bij de 2e gaf ik bv en maakte ik zoveel mogelijk mijn borsten schoon, de borsten deden idd erg pijn en ik had flinke steken die tot mijn schouderbladen door trokken. Spruw komt vaker voor bij vrouwen die tijdens de zwangerschap een schimmelinfectie hebben gehad.

Hopelijk gaat het gauw weer beter met Anna.

Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan