Spruw en slecht slapen

<p>Mijn baby van 10 dagen oud heeft spruw en heeft hiervoor medicatie gekregen. 1 ml per 4 keer op 1 dag. Dit gaat redelijk goed. Alleen nu merk ik na dat ik dit heb gegeven dit geef ik tussen de voeding door ,dat het niet helpt voor hem. Hij loopt te kokhalzen en te hoesten wanneer hij een boer moet laten. We hebben zijn bed al verhoogd en in de box hebben we iets om zijn hoofdje wat hoger te leggen. Maar het blijft.. huisarts en zo zeggen door blijven gaan met de medicatie maar zelf vind ik het zo zielig dat hij zo veel last ervan heeft. Weet iemand hier raar mee en hoe zouden jullie dit aanpakken.. </p>
 
Wat vervelend dat hij er zo'n last van lijkt te hebben. Het kan ook zijn dat hij door de spruw slordiger drinkt en meer lucht meekrijgt waardoor deze klachten ontstaan. Je kunt de medicatie beter vaker op een dag geven, na iedere voeding goed in het mondje verspreiden. Deel daarvoor de totale hoeveelheid per dag over het aantal voedingen. Je geeft dan bijvoorbeeld 8x0,5 ml. Geef je borstvoeding? Dan is het belangrijk om jezelf ook te behandelen omdat jullie elkaar anders blijven besmetten.  Mocht je zoontje veel klachten houden dan kun je ook eens kijken naar een behandeling met gentiaan violet. Je kunt dat via een lactatiekundige kopen. Let dan wel op dat je de 1% oplossing hebt in verband met de alcohol in de oplossing. 
 
Terug
Bovenaan