Spruw... help!!

Hai hai!

Mijn dochtertje van 9 weken heeft nu voor de derde keer spruw in haar mondje. Ik heb er nu alles aan gedaan om het weg te krijgen en te houden, maar niets lijkt te lukken. Ik maak haar mondje na iedere voeding schoon met afgekoeld gekookt water, speentjes en flessenspenen worden meerdere malen per dag uitgekookt. Ze heeft twee keer eerder medicijnen gekregen, de eerste keer heeft ze daar een heerlijke allergische reactie op gekregen, dus ik ben heel huiverig voor medicijnen. Heeft iemand nog een tip die echt werkt? Ik wil zo graag voor haar dat ze er nu echt eens vanaf is...

Groetjes Spookie!
 
dag spookie wat heb je de vorige keer gekregen en gebruikt want je kunt daktarin gel gebruiken of nystatine dit is vloeibaar. Wat eventueel ook helpt is wat bosbessensap, op een zure ondergrond overleven de schimmels zeer moeilijk. succes

groetjes !
 
Nystatine is inderdaad speciaal voor pasgeborenen en geeft zelden tot nooit een allergische reactie. Gewoon proberen hoor, door blijven tobben met spruw is ook geen pretje.
 
Hoi!

Ze heeft eerst daktarin gekregen, toen diflucan en nu heeft ze weer diflucan. Ik zal die nystatine ook even in gedachten houden, voor wanneer het weer niet over gaat. Bosbessensap heb ik gister ook iets over gehoord, ga daar ook maar mee aan de slag!

Je wordt er gewoon een beetje gek van zo he... Wil gewoon dat het weg gaat!

Thanx voor de tips!

Groetjes Spookie
 
Hoe willen ze dat je de gel gebruikt? Mijn dochtertje had ook spruw en ik gaf borstvoeding dus wilden ze dat ik de gel op mijn tepels smeerde voor een voeding. Dat werkte absoluut niet en het werd een plakkerige smeerboel. Toen ik de gel op haar tong ging smeren was ze er binnen een paar weken van af.
 
Terug
Bovenaan