Spruw- nystatine tips

Hoi!

Helaas heeft mijn zoontje (en ik) spruw en ik heb van de dokter nystatine gekregen.
Nu moet ik het op m’n vinger druppelen en dan in z’n mondje smeren. Naar mijn idee mocht ik dat bij mijn vorige baby gewoon met het spuitje het in z’n mondje verdelen.
Want wat een geknoei is dit zeg?! Iemand tips hoe dat het beste aan te pakken?

Groetjes!

Gentiaanviolet. Zit je wel even met een kindje met een paars mondje maar het werkt bij sommige kinderen beter dan de nystatine. 

Mijn baby heb net ook spruw gehad ik kreeg wel gewoon nog een spuit mee. Wat apart kan je niet alsnog om die spuit vrage 

Hoi Moedervandrie,
Vervelend dat jullie het hebben! Ons dochtertje had het helaas een week na haar geboorte en toen ze drie weken oud was kreeg ze ook nystatine. Echter hebben we dat maar twee dagen gebruikt omdat ze er heel veel bijwerkingen van kreeg. Het moest met een spuitje maar dat was veels te veel in één keer voor haar. Elke keer na het voeden een beetje nystatine met een vinger verspreiden werkt beter. 
Hier zijn we dus ook overgegaan naar gentiaanviolet, het was daarmee na vier dagen al zo goed als over. Bij borstvoeding kan je het ook op de tepels gebruiken. De paarse kleur gaat na een paar voedingen weg. Let wel op met kleding, de vlekken gaan er lastig uit. Zodra we merken dat de spruw toch weer komt opzetten gebruiken we het weer.
Hopelijk zijn jullie er beiden snel vanaf!

Terug
Bovenaan