Spruw/ Pau d'Arco thee

Ik geef nu al 9 weken probleemloos borstvoeding aan mijn dochter. Heel vervelend, maar bij het consultatiebureau werd tijdens de controle bij de eerste vaccinatie spruw geconstateerd. Dit verklaart achteraf mijn iets gevoeliger tepels bij het borstvoeden en ook waarom mijn dochter ineens zo vaak loslaat tijdens het drinken. Schijnbaar waren we 2 weken terug vatbaar voor deze candida-infectie toen we allebei verkouden waren en de weerstand lager was. Slechts 1 wit vlekje was zichtbaar (ik had het gezien maar heel naïef als een tandje beschouwd dat misschien over een paar maanden zou doorkomen)  en gezegd werd dat pas bij 3-4 vlekjes naar de huisarts moest worden gegaan voor medicijnen. Ik vond dit vreemd omdat je ook spruw kunt hebben zonder dat er witte vlekjes zichtbaar zijn bij je baby... Dus gezocht op internet en gelezen dat goede ervaringen zijn opgedaan met Pau d'Arco thee (en ook met sinaasappelsap of Molkosan vanwege de zuurgraad). Met 3/4 dagen is het over en is het niet nodig om echt medicijn te gebruiken zoals Daktarin-gel. Maar nu heb ik een pak meegekregen van de reformwinkel dat eenmaal thuis aangekomen bestaat uit gemalen spul i.p.v. stukjes 'thee' (Pau d'Arco komt van boombast als het goed is). Heeft iemand ervaring met het gebruik hiervan en weet je of het gemalen spul net zo goed werkt als de thee? En hoe je het precies moet gebruiken?

Bedankt!
Masha
 
Hoi,,
 
Ik heb geen ervaring met die thee, maar spruw kan heel snel heel pijnlijk worden voor je kindje maar ook voor jou, ik en mijn zoontje hebben het 2x gehad tijdens de 9mnd BV.
Mijn huisarts heeft me verzekerd dat er veel huis tuin en keuken bestaan maar dat er geen 1 een bewezen werking heeft en dat bovendien de daktarin niet schadelijk is voor je kindje je geeft het met een pipet dat gaat heel makkelijk ze vinden het ook lekker en jij kunt het op je tepels smeren en je hoef je borsten dan ook niet te extra te wassen voor het voeden.

Ik zou bij twijfel toch even naar de huisarts gaan misschien geeft hij wel alleen jou een zalf omdat het nog zo weinig is en dan krijgt jou kleine toch via jou voldoende om het te stoppen.

Succes Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan