spruw/schimmelinfectie mond

Hoi allemaal.
Mijn meisje(bijna 22 mnd) is van do ziek,begon met koorts,vrijdag na huisarts die constateerde infectie keel dus een kuur voor 3 dagen.vrijdagnacht 40 koorts,huisartspost gebeld,niet bang zijn hoort erbij,bij ongerustheid gerust bellen.Zondag koorts zakt iets maar mond,tong enz volle witte stippen,blaasjes grote en kleine,(ook wil ze al 2 dagen niet eten,drinken gaat nog redelijk.Pap   smorgens met beetje spelen enz gaat het redelijk.) maar zondag dus weer huisartsenpost,en krijgt nystatine(drankje) ,kuur voor spruw/schimmel in mond(komt waarschijnlijk door andere kuur en koorts enz).
Maar pijn is nog niet minder,ziet zo pijnlijk uit in mond.Gelukkig heeft ze pap op vanmorgen en een danoontje vanmiddag en wat fruithap uit potje.Verder laat ik haar steeds slokjes drinken.
Weet iemnd hier meer van van spruw bij deze leeftijd of een oud oma`s middeltje....
groetjes gaby

Alef heeft met 11 maanden ook spruw gehad. Dankzij een antibiotica tegen oorsteking die die helemaal niet had. (hij had de zesde ziekte). Hij kreeg een vloeistof die je met een pipet en vinger in de mond moest smeren. Ik geloof 3 keer per dag. Na een week was het over. Verder heb ik geen tips.

Een paar maanden geleden had ik het zelf. Ik had nog een tube Daktarin liggen van toen Kian net geboren was. Het hielp mij meteen. Dus misschien heb je nog zo'n tube liggen!
En wat je al doet is natuurlijk prima! Alles wat vloeibaar en zacht is lekker geven. Denk ook aan kwark, lauwe (creme-)soep, smoothy, pyjama-papje ....
Liefs Nelleke

Hier heerst dus streptokokkenbacaterie en rood vonk
Daarbij is bij kids de tong net een aardbei, rood met witte blazen. Eten is erg moeilijk en koorts erbij enz.

Toen ik je verhaal zo last dacht ik daar meteen aan....

Heel veel beterschap in ieder geval. Zolang er vocht in gaat is het goed, eten is dan niet zo belangrijk

Hoi
vreselijke nacht gehad,heeft bij elkaar misschien 2 uur geslapen en dat al paar nachten,het is net een vaatdoek.Koorts is gelukkig maar 38.3.Maar die mond/gehemelte.Bah....Ze praat er ook echt na,na de pijn,ze brabbelt maar,normaal super duidelijk want ze ligt 1,5 jaar voor met praten.
Wat fijn om reactie`s te lezen.
liefs

Allebei mijn kindjes hebben spruw gehad na de geboorte, inderdaad ook nystatine voorgeschreven gekregen.
Wij kregen als tip om bosbessensap te geven, dit is ook goed tegen een schimmelinfectie/spruw. Vaak verkrijgbaar bij een boerderijwinkel  (in Berkelaar zit er een, vlakbij Echt!). Ze vinden het ook nog eens super lekker.

Beterschap gewenst!

Groetjes Sascha.

Oh ja,

Phira, die Dactarine zalf is toch niet om in te nemen?!! Ik gebruikte deze om mijn tepels mee in te smeren maar volgens mij mag je hem niet gebruiken in de mond! Of bedoelde je dat ook niet?

Sascha.

Hoi,
heb de daktarin gel...hij is voor in de mond met lepel en dan kunnen ze het opeten.Het is heel kleverig.Mijn meisje is net een vaatdoek.bah...drinkt ook bijna niet.
heeft vandaag 150 cc melk gehad
1 danoontje
2/3 hapjes fruit(potje)
2 hapjes appelmoesje
en wat slokjes drinken steeds en dit onder dwang.
Echt niet leuk...
hoeveel vocht moet een kind van deze leeftijd min binnen krijgen?Morgen dokter voor bellen...
liefs.

Terug
Bovenaan