Spruw

<p>Iemand een gouden tip tegen spruw?</p><p>mijn dochter van 5 weken oud heeft last van spruw, heb al medicijnen van de dokter (nystatine) alleen die gebruikt ze nu al 3 weken maar ik zie geen verbetering..</p>

Geef je borstvoeding? En heb je zelf misschien ook spruw? 
Dan kan het zijn dat je elkaar steeds aansteekt waardoor het niet overgaat?
Het is een vraag ik weet natuurlijk niet hoe wie wat en waar. Ik heb verder geen tips.. zelf nog niet mee te maken gehad. Maar een vriendin wel en daar staken moeder en kind elkaar steeds aan met spruw door borstvoeding te geven

Eventueel de nystatine met een wattenstaafje door je dochters mondje verdelen, dan verspreid het beter. Bij mijn zoontje begon het en later kreeg ik er veel last van en leek het bij hem over te zijn, wondermiddel bij mij was: elke ochtend 2 eetlepels appelciderazijn tot me nemen. De eerste paar keer was afschuwelijk, maar daarna al minder en de spruw ging uiteindelijk weg. We hebben het wel 10 weken gehad namelijk... en smeerde zelf ook creme maar dat werkte niet. Verder àlles wat in contact komt met melk (als je bv geeft) of teruggekomen mondjes wassen, iedere voeding borstpads vervangen, elke dag een schone bh en alles wassen op 60 graden met een scheutje natuurazijn, flessen, speentjes, kolf na elk gebruik sterriliseren. Hopelijk gaat het snel over!

Hier helaas ook spruw gehad 2x. Eerste keer hielp nystatine ook niet maar is het vanzelf weg gegaan. 2e keer wel met behulp van nystatine (was er toen al heel vroeg bij). Maar als je borstvoeding heeft ook jezelf behandelen. En verder veel uitkoken (spenen/flesjes enz), alles wat met speeksel/melk in aanmerking komt wassen op 60 graden.  En/of heet strijken.

Ik geef geen borstvoeding en kook ook elke dag alles uit, vandaar dat ik ook met mijn handen in het haar zit.. 
smeer de nystatine ook met mijn pink goed op haar tong maar ook dat helpt niks.. 

Mijn zoontje had ook spruw en kreeg nystatine uitgeschreven van de huisarts.
Ik zag maar geen verbetering dus ben op internet gaan zoeken naar tips. Ik las veel over gentiaan viotel. Heb het toen gelijk maar besteld en het was uiteindelijk binnen 4 dagen weg!! 
Je kan het bestellen op: https://borstvoedingscentrumzwolle.nl/product/gentiaan-violet/
Ik bracht het 1x per dag aan met een wattenstaafje. Je baby heeft dan wel een paars mondje, maar dat was het bij mij wel waard. 
Hoop dat je er wat aan hebt. 

Juist niet met de pink aanbrengen. Weet je hoeveel bacteriën er onder jou nagel zitten?? Ik heb ook nooit me pink in zijn mondje gedaan om die reden. 
Juist met wattenstaafje oid doen en elke keer een nieuwe pakken.

Wij kregen kokosolie erop smeren als tip van de lactatiekundige. Extra vierge, die waar de kokos smaak nog aan zit. Hielp goed bij onze zoon!

Terug
Bovenaan