Spruw

<p>Spuugt een baby met spruw hele voedingen uit? Aan de hand van onze symptomen zegt consultatiebureau spruw maar baby geeft hele voedingen terug als ik geen johannesbroodpitmeel gebruik. </p>

Mijn dochter had in haar eerste 2 weken ook spruw. Maar hoefde niet te spugen. Eigenlijk heeft ze dat nooit gedaan. Cb en kraamverzorgster hebben ook nooit de link gelegd tussen die twee. Spruw gaat vanzelf weer over. Als je kindje er teveel last van heeft, of het wordt erger, kan je er iets voor halen bij je huisarts. Succes!

Hoe oud is je kindje? Spruw komt alleen voor bij pasgeboren baby's.
Mijn dochter is 3 weken oud en heeft nu spruw. Ze drinkt iets slechter, maar spugen doet ze niet! Spugen hoort niet perse bij spruw hoor, dat heeft niks met elkaar te maken. 
Ik heb medicijnen  (nystatine ) van de dokter gekregen omdat het steeds erger werd. Haar hele mond (lippen, tong, gehemelte, wangen) zaten onder de witte blaasjes en witte uitslag. Als je kindje echt spruw heeft, herken je dat wel! Ik gebruik het medicijn nu vanaf vrijdag, langzaam gaan de blaasjes nu weg en drinkt ze iets beter. 

Je kunt trouwens beter gewoon de huisarts bellen ipv consultatiebureau! De huisarts zal je waarschijnlijk gelijk medicijnen geven als het echt spruw is. Daar heb je meer aan dan het consultatiebureau!

Je kunt trouwens beter gewoon de huisarts bellen ipv consultatiebureau! De huisarts zal je waarschijnlijk gelijk medicijnen geven als het echt spruw is. Daar heb je meer aan dan het consultatiebureau!

Mijn zoontje had toen hij een paar weken oud was ook spruw. Ik zag het niet, witte waas of melkaanslag, het was mij om het even, maar het voeden deed bij mij heel veel pijn. Ik heb ook nystatine gekregen.
Spugen deed hij toen echt niet. 

Niet helemaal eens met sommige reacties hierboven. Spruw komt ook voor bij oudere kindjes, en als je borstvoeding geeft, heb je kans dat het niet uit zichzelf over gaat. Omdat de schimmel ook in jouw borsten aanwezig kan zijn (aan de hand van een ander topic van jou denk ik dat dat ook zo is), kunnen jij en je baby elkaar steeds blijven besmetten.
Ik heb nog niet eerder gehoord dat baby's er zo van gaan spugen, maar ik zou sowieso eerst proberen de spruw te behandelen. Als je kindje daarna nog steeds zoveel melk teruggeeft, kun je op zoek naar iets anders. Zeker even mee naar de huisarts, en opletten dat het echt goed over gaat. In je andere topic heb ik ook gereageerd, met mijn verhaal met spruw. Doe er je voordeel mee, en loop er geen weken lang mee te klooien ;)

Terug
Bovenaan