Spruw

<p>Hey! Mijn baby van 3 weken heeft spruw. Ik heb ondertussen er al 2 kuren nystatine op zitten en kook elke dag alles uit maar het gaat niet weg. Nu heb ik nog 1 nieuw flesje, is het gewoon veilig dat jullie weten om gewoon weer aan een 3de kuurtje te beginnen? Word er onder hand een beetje moedeloos van </p>

Ik had ook meegemaakt tot 2,5 maanden ongeveer. 
van mijn cultuur persen wij verse tomaat en het jus uit het tomaat, de tong en mond schoonmaken. Zo heb ik gedaan en na 3 weken was het verdwenen. 
ze is bijna 6 maanden en ik doe het nog steeds want niks anders heeft geholpen. 

Heb je wel zowel jezelf als je baby behandeld? Anders blijven jullie elkaar besmetten. En ook alles wat in contact met jouw tepels of het mondje van je kindje (bh, zoogcompressen, spuugdoekjes etc) zeer regelmatig verwisselen en wassen op 60 graden.
Doe je bovenstaande al en heb je nog steeds spruw? Dan zou ik nogmaals naar de huisarts gaan, of een lactatiekundige vragen.

Mijn kindje heeft hier ook veel last van gehad. Na een aantal weken nystatine overgegaan op daktarin. Dit is een middel wat pas vanaf 4 maanden gebruikt mag worden wegens stikgevaar. Mijn kindje was toen nog maar 2 maanden oud en in overleg met de kinderarts in het ziekenhuis toch mee begonnen. Dit hielp uiteindelijk na 2 tubes en ze slikte het gelukkig makkelijk weg. 

verder kreeg ik de tip van de lactatiekundige om kokosolie(met geur) te gebruiken. Dit hielp bij mij totaal niet, maar is wel een “natuurlijke” manier. 

indien je borstvoeding geeft is het ook belangrijk om jezelf te behandelen met miconazol en na elke voeding de kompressen te vervangen. 

al met al waren we er hier met 4 maanden pas vanaf..
Succes!

Terug
Bovenaan