Spruw

Hey,

Iemand ervaring met spruw??
Gaat dit vanzelf weg of moet ik ervoor naar de huisarts. Ik heb het idee dat hij er geen last van heeft hij eet verder ook gewoon goed ook lijkt zijn spruw niet heel erg te zijn (een paar kleine witte vlekjes) als er erover ga dan gaat het niet weg maar hij laat ook niet merken dat hij er last van heeft of dat het pijn doet. Gaat het vanzelf weg?? En hoelang duurt dat dan?
 
Geef je borstvoeding? Dan gaat hij het waarschijnlijk (of heeft het al..) aan jou geven en dat kan voor jou heel pijnlijk zijn! Dus zeker goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het vanzelf weg kan gaan. Misschien toch even de huisarts bellen, beter te vroeg dan te laat behandelen..
Mijn dochter heeft ook spruw gehad, hele mond vol, maar leek er ook geen last van te hebben en dronk prima.. Gelukkig! Ik kreeg alleen wel heeeeele zere tepels en duurde met behandeling toch ook zeker 48 uur voordat het minder werd. Dus vanuit die ervaring het advies beter te vroeg dan te laat behandelen ?
 
Bij flesvoeding was advies bij ons om flessen goed schoon te houden en de speentjes. Geen vingers geven om op te sabbelen. Mondje zo schoon en hygiënisch mogelijk houden. Ik deed de flessen 2 x p dag ff in sterrilisator. Met 2 weken was bij mij zoontje weg. Die had er ook geen last van verder alleen paar puntjes in zijn mondje
 
Vriendin van me der zoontje had het heel erg, en zij ook op der tepels. Spulletje van de dokter gekregen maar kwam met dezelfde vaart terug. Toen op advies van iemand de tepel flesspeen en fopspeen in de (biologische) kokosolie gedoopt en twas binnen no time weg. En het is tot nu toe niet terug gekomen! Kan je gewoon kopen bij de supermarkt. In principe bedoeld om int bakken e.d.
 
Bij borstvoeding zou ik er extra alert op zijn en zsm een oplossing zoeken. Dat kan ook gewoon extra hygiëne zijn, en idd bijvoorbeeld kokosolie zoals al genoemd. Als het ook in/op jouw borsten zit, kan het echt heel naar worden... Bij mij zat het in de melkkanalen, haast niet te zien maar oh wat een pijn!
Bij flesvoeding zou ik als eerste stap vooral op de hygiëne inzetten en kijken wat dat doet. Als dat niet helpt, kun je altijd verder gaan proberen. Zolang je kindje er geen last van heeft, zou ik kijken hoe ver je kunt komen zonder echte medicatie.
 
Terug
Bovenaan