spruw

Ons dochtertje, 6 weken oud, heeft sinds de 3e week van haar bestaan spruw. Waarschijnlijk ontstaan bij het voeden aan de borst. Ze heeft daar het medicijn Nystatine voor gekregen, maar het is nog steeds niet over. Volgens de huisarts is er echter geen andere oplossing. Wie heeft dit eerder meegemaakt en weet toch een andere oplossing? Alvast bedankt.
 
Hallo Gea

Wat ik denk is dat jou huisarts z'n huiswerk wat beter moet doen! Hahaha.. Nee even zonder gein: er is een middel dat dactarin heet. Let wel op, er is een zalf voor huidschimmels en een orale zalf verkrijgbaar. Die laatste moet je op recept halen en is zeer effectief. Wel de kuur afmaken om eventuele herhaling te vermijden!
 
Mijn twee oudste zonen hebben toen ze baby waren allebei spruw gehad en ik heb daar nooit medicijnen voor gekregen!?
Mij werd gezegd dat ik mijn borst en het mondje van de baby schoon moest maken met een schoon gestreken doekje en gekookt water, goed het mondje van de baby schoonvegen met het natte doekje, het is even prutsen maar het was binnen no time over, misschienouderwetse methode, maar wie weet...... Succes en sterkte
 
ook mijn zoontje heb ik dactarin gegeven, beetje op een speentje gesmeerd en het was binnen twee dagen weg, zit ook nog lekker smaakje aan dus babietjes vinden het niet vies, succes!
Gek dat jouw dokter dat niet weet!!!
 
Bij mijn dochter hielp nystatine ook niet. Daktarin orale gel wel. Ook werd mij geadviseerd om alles wat in aanraking komt met de spruw (speelgoed, beddegoed, spuugdoeken etc)dagelijks te wassen op 60 C. Ook dagelijks schoonmaken met azijn. Het is inderdaad een hele klus, maar het hielp wel. Toen we het op deze manier deden was de spruw in korte tijd over.
 
Terug
Bovenaan