spruw

Het is veel over spruw gezegd, maar toch wil ik graag jullie ervaringen horen.Mijn dochter (nu 9 weeken) heeft al bijna vanaf haar geborte witte anslag op haar tong, wat is pas twee weeken geleden als spruw herkend (vroeger werd gezegd dat het melk was!?) Heeft iemand echt goed werkende tips? Mijn huisarts heeft ons Daktarin orale gel voorgeschreven- voor mijn dochter 4 maal dags 1/2 lepeltje en hetzelfde orale gel op mijn tepels. Van iemand heb ik gehoord dat beter is babymondje naar elke voeding insmeren? Wat is waar dan? En als kindje elke 2 uur drinkt krijgt ze niet te veel van die medicijn? Is dit plakkerige spul ook goed om mijn tepels te behandelen? Nog wat, op de bijsluiter van Daktarin staat dat het beste is dit gel minstens half minuut in de mond houden. Hoe kan de baby van 9 weeken dat doen? Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Alicja
 
Zet deze vraag even op het forum van www.borstvoeding.nl
Er zijn daar regelmatig van dit soort vragen en daar krijg je antwoorden van mensen die er veel vanaf weten.
 
mijn kindje heeft ook spruw gehad en ook dat middel gekregen je moet het na de voeding geven zodat het in het mondje en keeltje komt werkt perfect die van mij was er na een paar keer smeren bijna vanaf hoop dat je hier wat aan hebt
 
Toen mijn zoontje 2 weken was had hij spruw. (En ik daardoor dus ook...) Wij kregen op aanraden van de verloskundige allebei een apart middeltje. Voor hem kregen we een soort drankje Nystatyl en ik kreeg zalf Nystatyl. Om de voeding deden gaven we ons zoontje een pipetje Nystatyl en na elke voeding smeerde ik mijn tepels dun in met Nystatyl. Mijn zoontje was hierdoor binnen een week van de spruw af, ik heb nog bijna drie weken met een behoorlijke kloof in een van mijn tepels gelopen en moest daardoor extra lang smeren.
Naast het gebruik van medicijnen is het belangrijk om voor een goede hygiene te zorgen. Voor en na het voeden altijd handen wassen en na elke voeding schone zoogcompressen.
Enne, zorg ervoor dat mensen geen vingers in haar mondje stoppen, spruw heb je namelijk zo terug als je er gevoelig voor bent!!
Heel veel succes!
 
kim had inderdaad ook spruw toen ze een week of 8 oud was, Ik heb ook die gel gehad en dat moest ze geloof ik 4 x daags krijgen (dus niet bij elke voeding). Nou een ontzettend geklungel, op de verpakking stond kuur afmaken, maar ik ben ermee gestopt toen de spruw weg was, omdat ik het voor haar ook een behoorlijke belasting vond, en ze heeft het niet meer teruggekregen. Dat wat je voor haar gekregen hebt is orale gel, volgens mij moet je voor je tepels iets anders gebruiken hoor, zou ik nog ff navragen bij je huisarts.

gr sandra
 
Terug
Bovenaan