spruw

Hallo allemaal,
Hier een vraagje aan jullie van een kersverse moeder. Mijn dochter Noortje is geboren op 23 mei en natuurlijk het mooiste meisje van de wereld! Maar dat zegt waarschijnlijk iedereen over zijn/haar kindje, hahaha.
Nu de vraag. Noortje en ik hebben last van de schimmelinfectie sruw. We zijn al 2 weken druk in de weer met daktarin, een middeltje dat zou moeten helpen, maar we merken er nog niet heel erg veel van. D.w.z. Noortje wel, haar mondje is schoon, maar iedere als ik haar voed heb ik ongelofelijk veel pijn.
Heeft iemand tips voor me?
Groetjes Hanneke
 
Hoi Hanneke,

Bij mijn 2e dochter heb ik er ook erg veel last van gehad, ik weet niet of jij de daktarin ook op je tepels smeert maar dat hebben ze mij wel aangeraden en dat hielp. Ook kreeg ik een aardig diep wondje onder mijn tepel en daar kwamen iedere keer korsten op die vervolgens in m'n zoogcompres vastplakten en er vervolgens dus weer afgetrokken werden.
Lekker smeuïg praatje zo hè, was ook geen pretje, maar daar moest ik dus vitamine d druppels opsmeren, zodat het sneller zou genezen. Het heeft toen een paar weken geduurd, maar het is over gegaan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Esther
 
Hoi Esther,
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb er zeker wat aan. Geeft me het gevoel dat ik niet de enige ben met die vervelende pijn.
Ik ben inderdaad ook al aan het smeren met daktarin op mijn tepels. Zowel voor als na het voeden! Moet je het alleen op je tepel smeren of ook op de tepelhof? Doe ik al wel trouwens.
Gelukkig heb ik nog geen wondjes, dat lijkt me superpijnlijk.
Ik hoop dat ik er net als jij binnen een paar weken vanaf ben,want ik wil erg graag borstvoeding blijven geven!
Oja nog een vraagje, Noortje valt steeds na een minuut of 10 in slaap als ze aan het drinken is. Heb je nog tips hoe ik haar wakker kan houden, of komt dit ook door de spruw?
Hoop snel van je te horen,
groetjes Hanneke
 
Hoi Hanneke,
Inderdaad is het het beste om de daktarin ook op je tepelhof te smeren. Of het in slaap vallen aan de spruw ligt weet ik eigenlijk niet, ik kan het me niet herinneren. Ik vind 10 minuten drinken al heel wat. Wat ik zelf altijd deed als ze in slaap vielen was even verschonen, dan worden ze wel weer wakker. Ik verschoon trouwens nog steeds tijdens de voeding en niet er voor of erna. Omdat ze bij mij dus niet zo veel drinkt, wil ze na het verschonen meestal toch nog wel een beetje.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan