spruw

Hoi allemaal!!

Ik heb een vraagje: hoe ziet spruw er precies uit? En heeft de baby er last van?
Ik geef flesvoeding en dacht eerst dat er melk op het tongetje van mijn dochtertje bleef 'plakken', maar het veranderd niet, lijkt eerder erger te worden. Is dit spruw?
Het zijn spierwitte vlekjes. Sommigen iets groter dan anderen.
Ik heb op internet al iets proberen te vinden, maar vind alleen spruw tijdens borstvoeding.
Is dit ernstig?
Dit is me sinds gisteren opgevallen.

Groetjes van Miriam
 
hoi, miriam, spruw is inderdaad wit( het lijkt meer op velletjes in de mond). mijn dochter heeft dit ook gehad( 4maanden). het advies was om te kijken of het erger wordt( zo ja moet je effe naar de ha, krijg je spul voor) bij mijn dochter is het vanzelf weg gegaan..
 
ik zou er mee naar je huisarts gaan en daktarin vragen is erg goed spul is het zo mee weg , als je dat niet zou doen kan het erg pijnlijk in haar mondje worden dus moeilijk gaan drinken die van mij heeft het ook gehad en was er zo mee weg succes
 
Pure bessensap helpt ook erg goed tgen spruw. Mijn zoontje had ht ook. Cb adviseerde eerst bessensap te proberen. gewoon n likje op je vinger e dit er af laten sabbelen. Een paar keer per dag. Bij mijn zoontje werkte dit prima. bessensap is wat zurig waardoor de sopruw verdwijnt
 
Bedankt allemaal!!
We zijn inmiddels al bij de huisarts geweest en het is inderdaad spruw.
We zijn gisteren meteen met een of ander spul begonnen en vandaag ziet het er al veel beter uit.
Nu is de helft van haar tong nog maar wit.
Hopen dat het snel helemaal weg is, want ik vind het vreselijk dat ze dit heeft.

Groetjes van Miriam
 
Terug
Bovenaan