spruw

hoi

ik heb een vraagje
mijn zoontje nu 11 weken
heeft veel last van spruw terwijl ik wel heel schoon en zo ben
maar om elke medicijnen te geven vind ik ook nog al wat
heeft iemand tips wat ik er anders mee kan doen

groeten debby
 
hoi,
als het goed is krijgt niet alleen je baby maar ook jij medicijnen.
omdat er sprake is van een schimmelinfectie die dan bij jullie allebei zit kun je elkaar over en weer besmetten.
medicijnen en daarnaast goede hygiene is belangrijk.
op de site vbn en dan schimmelinfecties (of typ bij google spruw in) vind je veel tips.
oa dat wanneer je hier vaak last van hebt je ook naar je eigen voedingspatroon kunt kijken....
hoop dat je er wat aan hebt.
succes
groetjes helma
 
Hoi,

Volgens mij kun je het beste wel even medicijnen halen, als ze luieruitslag erbij krijgt ook zalf. Want die schimmel gaat gewoon door haar lijfje heen en komt dan in de luier er weer uit....met meestal rode plekken tot gevolg. Wat ik doe om spruw te voorkomen is na de fles met een lepeltje gekookt water geven. Want melkresten in de mond kunnen gaan broeien met warm weer. En inderdaad als je borstvoeding geeft moet jij ook medicijnen.

Succes

Maaike Mama van Danique 5 maanden
 
Hoi Debby,

Op zich kan spruw niet zo heel veel kwaad voor de gezondheid maar je moet er natuurlijk wel wat aan doen. Helaas kan spruw behoorlijk hardnekkig zijn! Zowel bij mijn zoontje als bij mijn dochtertje heb ik er langdurig last van gehad (ongeveer 10 weken, om moedeloos van te worden!!). Geen medicijn dat hielp! Zelfs het allersterkste niet! Ze werden er alleen maar heel erg ziek van. Wat bij mij echt als een tierelier hielp was pure bosbessensap (te koop bij de reformwinkel). Het moet echt puur zijn. Bosbessensap is namelijk zuur terwijl de schimmelinfectie op zoetigheid leeft. Ik smeerde na de voeding zowel het mondje van mijn dochtertje in (gaasje om mijn vinger gedoopt in bosbessensap) als mijn tepel. Binnen een paar dagen was het als sneeuw voor de zon verdwnenen. Puur natuur maar het hielp. Ik heb eerst ook nog sinaasappelsap geprobeerd (ook zuur) maar daar gingen ze van spugen.
Heel veel succes!

Groetjes
Suzanne
 
Hoi mamadylan,

Ik hoop dat je zoontje al van de spruw af is anders heb ik nog wel een tip voor je.
Ik heb met mijn middelste ook zo afgezien met spruw. Kreeg zeker zes keer Daktarin voorgeschreven van de huisarts maar niets werkte. Op een gegeven moment was het in een keer weg, maar kwam het er inderdaad aan de onderkant uit en had ze een flinke schimmelinfectie in de luier.
Nu heb ik een derde kindje wat al een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen. Nou zagen ze in het ziekenhuis dat ze spruw had en schreef de kinderarts  haar Nystatine voor. Het is daarmee weggegaan en nooit meer terug gekomen. Dus ga niet zitten klooien met die vieze Daktarin maar vraag om Nystatine. Ik heb het gevoel dat dat tien keer beter werkt.
 
Groetjes  Martine (mama van Rik, Mex en Lot)  
 
hoi mijn zoon heeft twee keer spruw gehad en ook nystatine. het ging er wel mee weg. daarna ben ik op aanraden van de huisarts zijn mondje na de fles aldoor gaan schoonmaken met een hydrofiel luierdoek. gewoon om je vinger doen en dan de melkresten van de tong en kaken afhalen. het is niet zo'n leuk werkje omdat de baby het niet zo heel fijn vind maar als je het even heel snel doet dan is de ergste melk resten weg en hij heeft er doordat nooit meer last van gehad.

succes
 
Terug
Bovenaan