spruw

Mijn dochter van 10 weken heeft nu al een paar keer spruw gehad. Ze heeft al een keer dakatarin voorgeschreven gekregen en nystatine. De daktarin werkt wel goed, maar daar heeft ze moeite mee om het weg te krijgen, ze stikt erbijna in terwijl ik hele kleine beetjes tegelijk in haar mondje doe. De nystatine werkte wel maar ook daar is het weer vrij snel mee terug gekomen. Verde doe ik alles aan een goede hygiene. Alles uitkoken en goed afwassen. Ze krijgt trouwens flesvoeding, maar heb in het begin borstvoeding gegeven en denk dat het gewoon nooit echt weg is geweest.

Nu lees ik op internet wel het gebruik van bosbessensap, sinasappelsap of Peau dárco thee. Heeft iemand nog andere tips of ervaring met deze middelen? wil het liefst niet weer de huisarts bellen voor een medicijn.

Hoi Biancaw,

Inmiddels is mijn zoontje alweer een jaar geweest maar ook hij heeft vaak spruw gehad. Dat ze het krijgen is heel vervelend en ook ikdeed er inderdaad alles aan om te voorkomen dat hij het kreeg. Maar, zommige kinderen schijnen er gevoeliger voor te zijn dan anderen.
Mijn zoontje had ook moeite met de Daktarin, is er tot twee keer toe zowatin gestikt. Erg vervelend. Ik kreeg toen een vervangend middel. Dat hielp inderdaad ook goed.
Toen hij het weer eens een keer kreeg en ik dat vervangende middel niet meer had ben ik toch weer met Daktarin begonnen maar dan op mijn eigen manier. Ik weet niet of je een speen gebruikt? Ik deed dat al vrij snel toen bleek dat de borstvoeding helaas niet wilde lukken. De hele dag door deed ik dan een klein beetje daktarin op zijn speen. Dan ging het goed, stikte hij niet zowat en de spruw verdween.
Van de arts op het consultatiebureau kreeg ik de tip afgekoelde thee met een watje door de mond te roeren en over de lipjes. Ook dit heb ik gedaan. Deze manieren samen hebben er toen voor gezorgd dat hij er weer vanaf kwam. Daarna heeft hij het toruwens ook niet weer gehad.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Succes ermee.

Groet Til

Terug
Bovenaan