spruw?

mijn zoontje is bijna 3 maanden en heeft een hele witte tong. het begon vrijdag met een blaasje op het puntje van zijn tong, maar sinds vandaag is zijn tong wit en ik kan het er niet vanaf halen. hij huilt niet en drinkt ook gewoon zijn melk en hij  lacht en brabbelt veel. weet iemand of dit dan spruw is of dat het iets anders is. ga morgen in ieder geval langs de dokter, maar ik vraag me af wat het is. is er iemand die mij kan vertellen wat het is en wat ik er zelf aan kan doen.
groetjes mama van Damian

Zit er ook witte aanslag op de wangetjes en kaken? Dan is het denk ik spruw. Alleen geeft dit geen blaasjes. Je kan ook nog proberen er het met een nat gaasje af te halen, als het blijft zitten kan het spruw zijn. Hier kan je van de huisarts een gel krijgen wat je in het mondje moet smeren. Wij kregen destijds Daktarin mee dat werkt erg snel, wel de kuur afmaken. Als je borstvoeding geeft, moet jij je ook behandelen, spruw is een bacterie en jullie besmetten elkaar dan.

hay hay   ik heb toevallig ook hetzelfde probleem bij mij tweeling ze hebben allebij spruw op hun tong en ze zijn 4 weken . ik gebruik nu blauwebessen sap, en dat helpt echt goed ik doe gewoon een beetje op een gaasje zetten en op de tong vegen ongeveer 2 minuten   . nu is die bijna weg . die tip heb ik trouwens van mijn thuiszorg gekregen. top top top . probeer die maar   . ik hoop dat dit een goeie tip is voor jou . ik kreeg   ook nystatine labaz van de huisarts maar de blauwe bessen sap is echt beter ..

Terug
Bovenaan