spruw??

Mijn zoontje nu 8mnd krijgt nu ongeveer 1,5 mnd fles voeding voorheen dus borst.
Toen nooit last gehad van spuw. Nu mijn vraag, kunnen flessekindjes ook spruw krijgen, ik ben voor zover ik weet erg hygienisch. heeft wel wat wit achter op de tong, en soms steekt hij zijn tong ook ver uit. Heb verder niet het idee dat hij er last van heeft.

hoi

Kindjes die FV krijgen kunnen idd spruw krijgen. Maar weet je wel zeker dat het spruw is?? kan je het niet wegvegen met een gaasje??

Anders ff de HA bellen voor een gelletje, is 't zo weg.

Groetjes Debby

Hi,
Mijn zoontje heeft ook veel last gehad van spruw.
Zowel als met bv als met fv.

Je moet alles goed blijven uitkoken, ook fopspeentjes e.d.
De speelgoedringen die hij in zijn mond deed, kookte ik ook vaak uit (dagelijks)
Lepeltjes e.d. alles.

De medicatie vind ik zelf wat eng, dikkige gelei, maar het helpt wel.
Voorzichtig en kleine beetjes in het mondje aanbrengen. En op je tepels als je bv geeft.

Ik heb wel eens gelezen, dat babytjes die met spruw worden geboren, of het de eerste week na de geboorte het krijgen, het krijgen van een bacterie die de moeder in de vagina mee droeg. Het lijkt mij daarom ook niet geheel onlogisch, dat kindjes dat op latere leeftijd hierdoor ook kunnen krijgen, deurklinken goed regelmatig schoonmaken, na het wc gaan goed je handen te wassen, of als je sex hebt gehad.

Iedereen zegt weer andere dingen, waar door het zou kunnen komen.

Nancy

oh ja, en geen vingers in de mond laten doen!
Kijk pap en mam, is best... daar weet je van wat die uitspoken met hun handen en hun handen wassen... maar de rest... ik zou het er niet op gokken.

Heb je verhaal nog eens gelezen, maar zoals jij het beschrijft, doet het mij niet aan spruw denken. Is het niet gewoon wat wittig van zich zelf, of van de melk?

Spruw zijn echt blaasjes, aan de binnenkant van de wangetjes, tandvleesjes e.d.
Die je niet kan wegvegen.

Doeidoeiii!

Hoi! Fleskinderen kunnen inderdaad ook spruw krijgen, en ik kook alles elke dag uit. Het is een schimmel die gewoon bij je leeft en erger kan worden bij verminderde weerstand.
Twee huismiddeltjes, ik ben ook niet zo van de medicijnen. Je kunt checken of het spruw is door je kind een beetje thee te laten drinken. Melkaanslag verdwijnt, spruw niet. En bij niet heel erge spruw kun je je kind bosbessensap geven (niet te veel, want het constipeert). Deze tip kreeg ik van de cb-arts en bij mijn zoontje helpt het.

Groet,
Noa

Terug
Bovenaan