Spruw

Hoe herken je spruw bij jezelf. Ik geef nl. borstvoeding en de laatste weken laat mijn dochtertje (4 maanden oud) steeds vaker de borst los. Mijn tepel, met name links, is kort na het drinken een beetje wittig, maar dit verdwijnt na een tijdje. Ook is links nogal pijnlijk als mijn dochtertje verkeerd hapt. Kan dit spruw zijn of zijn dit de beruchte tepelkloven (nog nooit eerder last van gehad)?

Mijn dochtertje heeft geen witte aanslag in haar mond, maar in geval van spruw kan dat natuurlijk nog komen.

Wie heeft raad?

Groet,
Esther
 
Hoi Esther,

Dit kan inderdaad spruw zijn. Voor moeders kan dit vaak vervelender zijn dan voor de baby zelf.
Kijk eens op deze site of je iets herkent? http://www.borstvoeding.com/newman/pijnlijketepels.html
Je kan ook www.borstvoeding.com en dan onderaan zoeken op spruw en dan kom je ook bij een aantal artikelen.
Wellicht toch even extra naar consultatiebureau of je huisarts?
Succes.
Groetjes Meggy
 
hoi Esther,

Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, mijn dochtertje is nu 8 weken.
Je hoeft het niet altijd in het mondje van je dochtertje te zien.
Er zijn diverse symptonen, zo had ik veel last van steken in mijn borsten, pijnlijke tepels, ze dronk kort en onrustig. Bij mijn dochtertje was geen spruw te zien maar alle symptonen wezen er wel op. Ze kreeg toch een creme (daktarin) en het ging bij haar gelijk veel beter.
Ik heb wel een aantal dagen afgekolfd en het via de fles gegeven. Mijn borsten werden minder pijnlijk en ze dronk veel rustiger. Inmiddels ben ik helemaal overgestapt op flesvoeding, ze drinkt beter en ik heb geen pijnlijke borsten meer en dat is heel wat waard.

Overleg met CB deze is er om te kijken of spruw het geval is of wellicht toch iets anders.

Succes
Groetjes Corina
 
Bedankt voor jullie reakties! Ik ga morgen maar eens bellen met het CB, want de afgelopen dagen is de situatie nog niets veranderd.

Groetjes,
Esther
 
Terug
Bovenaan