Spruw??

Weet iemand waaraan je spruw herkent? Bij mijn dochtertje van 2 weken merk ik niets, maar mijn tepels zijn rood en pijnlijk. Is dit spruw of is dit gewoon onwennigheid omdat ik pas 2 weken borstvoeding geef?
Ik gebruik Bepanthen creme, dit op advies van de kraamhulp, dit kan nl. geen kwaad voor de baby, het helpt wel iets maar het gaat niet echt weg.
Freda
 
Ik heb twee keer een baby gehad met spruw. Je tepels gaan inderdaad erg zeer doen. De baby maakt smak-geluiden en laat vaker de tepel los. In een later stadium kan je bij de baby een witte waas en witte stippen zien in het mondje. Gehemelte, tong en wangetjes. Dit moet behandeld worden.
 
Mijn zoontje haaft witte blaasjes op zijn lipjes is dit het ook?In zijn mondje kan ik niet goed kijken maar volgens mij zit er niks op zijn tongetje.
Groetjes claudia.
Oja hoe snel moet je dat behandelen? Kan ik tot na oud en nieuw wachten of moet ik nu naar een dokter?
 
Bij de dokter kun je een recept krijgen voor een orale gel.Deze breng je dan aan op de tong van je kindje en je kunt ook een klein beetje op je tepel smeren.Het kan bij spruw ook voorkomen dat je kindje een wat grillige luieruitslag heeft die niet weggaat bij gebruik van zinkzalf.De gel kun je dan ook hiervoor gebruiken.
 
Geef je borstvoeding.Mijn baby had dit ook,een wit blaasje op de mond.Van hard zuigen op de tepel had ze dit.Niks om je zorgen over te maken.Gaat weg met flesjes.
 
Terug
Bovenaan