Spruw

Hallo!

Mijn zoontje is ruim 5 weken en ik geef volledige borstvoeding. Dit gaat heel goed op 1 ding na: spruw! We hebben het gehad en toen heb ik Daktarin van de huisarts gekregen. Maar nu heb ik alweer witte plekjes op zijn tong gezien en mijn borsten beginnen ook weer te branden. En dat terwijl ik net een week de zalf op heb... Ik let goed op de hygiene, dus daar ligt het niet aan. Heeft iemand misschien ervaringen met borstvoeding en kan iemand mij adviezen geven??? Want ik zie nu weer tegen borstvoeding geven op vanwege de pijn, terwijl het verder zo goed gaat!

Groetjes
Brigitte
 
Hoi Brigitte

Je moet met de kuur 7 dagen langer doorgaan dan dat er voorgeschreven is. Spruw is heel hardnekkig. Ik heb ook ergens gelezen dat je met Molkosan de spruw ook goed kunt behandelen, dit kun je misschien navragen bij BVN of LLL ( borstvoedingsorganisatie`s)

Succes Groetjes Sannie
 
Hoi Sannie,

bedankt voor je reactie, ik weet dat het heel hardnekkig kan zijn. Ik heb nu weer Daktarin voorgeschreven gekregen, maar ben bang dat dit alleen maar een tijdelijke oplossing is. Ik zal eens gaan uitzoeken waar je die Molkosan kan krijgen. BVN en LLL ken ik beiden.

Groetjes Brigitte
 
Terug
Bovenaan