spruw????

Hallo,

Wie kan mij helpen.
Ik heb een dochertje van iets ouder dan drie weken.
Nu heb ik het vermoedn dat ze spruw heeft.
Ze blijft wit op de tong en sinds twee dagen heb ook meer pijn of last van mij  tepels.
Ze pakt ook minder goed met aanleggen.
Ik heb de huisarts gebeld en ga vanmiddag er iets voor halen.
Wie heeft ervaring mee en kan me er iets meer over vertellen.
Vooral of dit nog langer pijnlijk blijft?.

gr,christel
 
Hoi  Christel,
Nog gefeliciteerd met je kleine meid! Leuk he zo'n klein ding.
Mijn zoontje is nu 9 maand maar heeft toen hij een paar weken oud was ook spruw
gehad. 2x achterelkaar zelfs. Hij heeft toen druppels gekregen en ik moet zeggen dat het binnen een paar dagen al stukken beter was. Hij had er toen geen last meer van.
Wel moet je het kuurtje afmaken is erg belangrijk. En omdat je bv geeft zul je ook jezelf
ermee moeten behandelen anders krijg je kruisbesmetting en blijf je bezig.
Heel veel succes ermee en geniet van je kleintje het gaat zoooooo hard!

Groetjes Melanie
 
Hallo Christel,

Allereerst gefeliciteerd met je dochtertje.
Mijn dochtertje heeft ook spruw gehad en ik aan de tepel.
Ik heb via een klassiek homeopathe Borax druppels gekregen voor mijn dochtertje en voor mezelf had ik van Vogel Calendula tinctuur om de tepel na elke voeding mee schoon te maken en Johannesolie van Vogel om de tepel na elke voeding te verzorgen. Verder heb ik Peau D-Arco kruiden gekocht bij een reformhuis en daar elke dag thee van gezet. Daar heb ik 1x per dag het mondje van mijn dochtertje mee schoon gemaakt met een gaasje gedoopt in de thee.(en mijn tepels mee schoon gemaakt).
Het werkte super en het was zo weg.
Ik had eerst 2 kuren van de huisarts gekregen maar dat hielp niks.
Het voordeel van middeltjes die voorgeschreven zijn door een homepaat is dat ze vaak vergoed worden door het ziekenfonds.
Succes, en als je hier vragen over hebt laat het me maar weten.
p.s. spruw kan heel hardnekkig zijn en lang duren, daarom is het belangrijk dat je het zo snel mogelijk laat behandelen.

Groetjes Esther
 
Hallo dames,

Ik heb afgelopen dinsdag toch de huisarts gebeld, omdat ikzelf ook last met voedern begon te krijgen wat ik voorheen niet had.
Ik heb spul gekregen wat ik in haar mondje moet doen en mezelf ook moet behandelen.
Vervelende is alleen, dat ik nu geen zalf op de tepels kan doen en ik krijg weer kloofjes.
Balen!!.
Bedank trouwens voor de tip met de homeopatische artikelen.
Ik ga dat zeker bij mij uitproberen.
Gister op het consultatiebureau zei de arts dat het al bijna weg was.
Gelukkig maar.

Bedankt voor de tips.

gr. christel
 
Hai!

Ik heb geen ervaring met spruw. Ik heb mischien een tip voor je tegen kloofjes.
Na elke voeding een beetje moeder melk op je tepel smeren en dan aan de lucht op laten drogen. Dat werkt erg helend. Ik heb dat vanaf het begin af aan gedaan en heb er nooit last van gehad. Mischien dat je het eerst aan de lucht kan laten drogen en daarna je tepel behandelen voor de spruw...
Verschoon ook vaak je compressen
Je kan ook eens kijken op www.vbn.borstvoeding.nl
(ik heb een cursus bv gevolgt)

Heel veel succes.
Groetjes, Marielle
 
de tip van mariel is opzich een goede tip maar niet als je spruw hebt want dan hou je het zelf in de hand!!!
Waarschijnlijk had de ha je dit al verteld, maar ik denk ik post maar, want ik heb er ook 2 wk mee gezeten en zat op het laatst alleen nog maar huilend te voeden zo zeer deed het. Dus als je het bij je kindje constateerd meteen actie ondernemen!

gr Ineke
 
Terug
Bovenaan