spruw

Mijn dochter van 10 weken heeft nu al een paar keer spruw gehad. Ze heeft al een keer dakatarin voorgeschreven gekregen en nystatine. De daktarin werkt wel goed, maar daar heeft ze moeite mee om het weg te krijgen, ze stikt erbijna in terwijl ik hele kleine beetjes tegelijk in haar mondje doe. De nystatine werkte wel maar ook daar is het weer vrij snel mee terug gekomen. Verde doe ik alles aan een goede hygiene. Alles uitkoken en goed afwassen. Ze krijgt trouwens flesvoeding, maar heb in het begin borstvoeding gegeven en denk dat het gewoon nooit echt weg is geweest.

Nu lees ik op internet wel het gebruik van bosbessensap, sinasappelsap of Peau dárco thee. Heeft iemand nog andere tips of ervaring met deze middelen? wil het liefst niet weer de huisarts bellen voor een medicijn.

Hey,

Tyche heeft ook last van spruw gehad en de daktarin voorgeschreven gekregen. Ik deed altijd een heel klein beetje op haar speentje. Ik weet niet hoe jij het nu in het mondje doet maar bij Tyche werkte het goed met de speen.. maar idd ook zeer kleine beetjes maar dat snapte je denk ik wel.

Groetjes Kirsten

Hoi,

Yari heeft ook spruw gehad en heeft  ook daktarin gel gekregen.
Dit werkte bij hem supergoed, ik deed wat gel op mijn pink en in zijn mond uitsmeren, daarna snel z'n speen erin en   tja toen moest hij wel slikken.
Ik moet zeggen dat deze methode bij hem super werkte.
Sorry, ik heb geen andere tips voor je.

Groetjes Marina.

Hey Bianca,

Je zou es moeten googlen.
Ik heb ook wel es ge-googeld (huh, schrijf je dat zo?) op spruw en kwam toen op een site voor BV en daar een heel stuk over spruw.
Finn heeft het ookal 2 keer gehad. Kreeg eerst een soort drankje wat ik in z'n mondje moest spuiten en toen ook Daktarin. Hopelijk blijft het nu weg.

Succes!

Tessie

Hoi hoi,

David heeft ook last van spruw, hij schijnt er extra bevattelijk voor te zijn ivm de antibiotica  die hij heeft gehad net na zijn geboorte voor een  longinfectie. Ik heb al drie kuren voor hem gehad: twee keer nystatine druppels en een keer dactarin gel. Ook heb ik mezelf behandeld en zijn speentje iedere dag uitgekookt: het is nog steeds niet over en ik ben alle medcijnen een beetje zat: hij heeft al zoveel gehad...

In overleg met de huisarts hebben we dus besloten even te stoppen met medicijnen en af te wachten hoe het gaat. Ik heb niet het idee dat hij er echt last van heeft, heb wel medicijnen in huis voor het geval het  erger wordt. Ik vond de gel ook echt een ramp. Ik deed kleine beetjes tegelijk in zijn mondje met mijn pink waar hij dan op kon zuigen. Toch verslikte hij zich vaak en hij kreeg ook behoorlijk last van krampjes, de krampjes schijnen een bijwerking te zijn.  

Op het cb zeiden ze inderdaad ook dat bosbessensap zou helpen, dat wil ik gaan proberen. Ben benieuwt of dat resultaat geeft, ik zal het wel laten weten!  ben ook nieuwgierig jullie  ervaringen.  

Groetjes Sascha.

Terug
Bovenaan