spruw

Hoi!
Aangezien ik op 23-02 bevallen ben van mijn 2e zoontje (Bjarne) , is het de hoogste tijd om naar dit forum te verhuizen. Ik val meteen met  de deur  in huis:
help, we hebben spruw!!! Bij de eerste heb ik dit ook gehad en het vrat energie. Drinken gaat erg onrustig en duurt lang, er wordt veel meer gehuild, veel winderigheid en krampjes.... en we waren net zo lekker bezig.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en tips wat betreft spruw. Welke medicijnen gebruik je, hoe gebruik je ze, waar moet je extra op letten?

Groeten, Dionne (2 jongens, 30-10-2004 en 23-02-2007)

wat vervelend zeg dat je dit weer hebt, net als vorige keer. Ik heb ggen tips, heb geen ervaring met spruw. Hopelijk komt er wel snel een tip zodat je snel geholpen bent en het niet teveel energie kost. Je zou de vraag ook persoonlijk aan Yvonne Z kunnen stellen, die is van vereniging borstvoeding natuurlijk en geeft regelmatig advies op allerlei gebied rond BV.
Veel sterkte!! Mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hoi!

Hier ook spruw. Bij mijn eerste hadden we er ook al last van en nu bij nummer 2 dus weer. Mijn dochtertje (4 wk) heeft net haar 2e kuurtje Nystatine afgerond, maar ze heeft het nog steeds! Op het consultatiebureau zei de arts om onze huisarts te vragen naar dactarine (vriendelijk paardemiddeltje...). Toen ging er bij mijn man en mij een belletjes rinkelen: onze zoon heeft precies dezelfde weg afgelegd en na de dactarine nooit meer last gehad. Fingers crossed!

Groetjes, Ingrid

Hoi!

Zeg Ingrid, over rinkelende belltjes gesproken: bij de oudste hielp Nystinogwatnogwat ook niet, en Dactarine wel...... Nu weet ik het opeens weer. Wat gebruik je voor jezelf, ook Miconazolzalf? En hoe en wanneer breng je die aan, moet die er voor een voeding weer af bijvoorbeeld???

groetjes Dionne

hoi dames,

Hier ook sinds week twee al spruw. Grr het verpest toch wel het borstvoeding geven. Bij de eerste twee heb ik het nooit gehad. Ik heb van de huisarts Daktarin orale gel voorgeschreven gekregen voor Bent en voor mezelf. Op het borstvoedingsforum had ik al e.e.a. gelezen over het gebruik hiervan. Want twee keer 2.5 ml wil je je kindje van twee weken echt niet geven! Ik heb de eerste dagen na elke voeding een klein beetje in zijn mondje gedaan (klein rondje in elke wang en boven op zijn gehemelte). Op dag twee waren de klachten weg, daarna nog tien dagen twee keer per dag gebruikt. Helaas nadat ik twee dagen gestopt was kwamen de klachten terug. Dus opnieuw aan de Daktarin. Nu met het voornemen om wel twee weken te blijven nabehandelen na elke voeding (zoals op het forum wordt geadviseerd). Wel heb ik voor mezelf vorige week Daktarin creme gehaald (gewoon bij de drogist) omdat ik van die orale gel erg pijnlijke tepels kreeg. Ik had kleine wondje die maar niet dicht gingen eerder erger werden. Nu met de creme zijn ze eindelijk dicht en heb ik sinds vijf weken geen pijn meer!!!! Ik breng de creme op na de voeding en maak voor de voeding de tepel nog even schoon met amandelolie (dat adviseerde ze bij de drogist).
Nog een week nabehandelen hebben we voor de boeg en hopelijk blijven de klachten dan wel weg.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal.

Judith

hoi,
Wat de vk mij adviseerde was om niet vóór  de voeding daktarin te smeren maar na elke voeding, ipv 4 keer per dag. En idd nog 10 dagen nadat het over leek te zijn. En niet meer de druppel melk over je tepel uitsmeren zolang je er last van hebt!  
Nu had ik geluk dat Teun het spul lekker vond (hoorde dat veel kindjes het smerig vinden).    

Succes

Ha Dionne,

Je vroeg wat voor medicijn ikzelf gebruik. Nou niks dus. Ik geef nl. flesvoeding. Maar ik denk dat mijn kinderen het wel via mij tot zich hebben gekregen: de eerste paar dagen heb ik wel borstvoeding geprobeerd te geven (maar is mislukt tot 2 keer toe). En aangezien ik ook al sinds mijn kindertijd regelmatig door een schimmeltje word lastig gevallen, baal ik hier behoorlijk van. Veel succes met de strijd tegen de spruw!

Groetjes, Ingrid

Echt vervelend spruw!! Evi heeft ook spruw gehad toen ik borstvoeding gaf ( ben overgestapt naar flesvoeding). Ze had van die witte vlekjes in haar mondje en ik had er zelf ook veel last van, als of ze met naalden in je borsten prikken. Heb daktarin creme gekregen voor Evi en ik kon het zelf ook gebruiken. Na 2 dagen waren de witte puntjes weg en heb toe nog 5 dagen gesmeerd. Het is gelukkig niet meer terug gekomen.

Ik hoop dat je kleintje er snel van af is!

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan