spruw????????

A

Anoniem

Guest
dag dames

wie van jullie heeft ervaring met een baby met spruw... mijn meissie heb er sinds dinsdag last van witteplekjes in haar mondje enz... nou krijgt ze vanaf woensdag medicijnen toegediend die ik via een pipetje in haar mond moet spuiten... heb t idee dat t wel iets minder is geworden maar zie nu op haar tongetje een grote witte vlek ipv allemaal kleine plekjes..

hoelang duurde t voordat t bij jullie kinderen over was?

liefs miranda

Hoi,
Ons mannetje heeft nu alweer voor de 2e keer spruw, balen!!
De 1e keer was het na 5 dagen medicijnen ongeveer helemaal weg. Maar nu zijn we ook woensdag weer aan de 2e kuur begonnen en het wordt al iets minder zag ik.

Groetjes,
Moeder van Jan, 27-08

Bij Nikki hebben we zondag naar de huisartsenpost gebeld en toen konden we medicijnen ophalen. Dit was een een gel genaamd dactaryn. We zagen eigenlijk onmiddelijk resultaat en binnen een dag was het weg, maar we hoorden wel al dat het heel erg kon verschillen per baby.Veel sterkte hier mee!

quote: Maaikie82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2007 22:54:05'));

Bij Nikki hebben we zondag naar de huisartsenpost gebeld en toen konden we medicijnen ophalen. Dit was een een gel genaamd dactaryn. We zagen eigenlijk onmiddelijk resultaat en binnen een dag was het weg, maar we hoorden wel al dat het heel erg kon verschillen per baby.Veel sterkte hier mee!

Hoi Maaike,

Ik heb gisteren dezelfde gel gekregen. Geef jij borstvoeding?
Hoe breng jij het aan bij Nikki?

Grts, daantje

Hoi,

Jules heeft ook spruw gehad, kreeg voor hem ook daktaringel, die ik met mijn vinger in zijn mondje moest aanbrengen na elke voeding. Omdat ik borstvoeding geef, was het ook nodig dat ik mijn tepels behandelde met miconazol-creme
(wel voor elke voeding van je borsten wassen!), om te voorkomen dat wij elkaar opnieuw zouden besmetten. Op advies van de cb-arts ben ik nadat de klachten verdwenen waren, nog 2 weken doorgegaan met behandelen. Dit om er zeker van te zijn dat de schimmel helemaal weg was.

Verder moet je, als je kolft om een voorraadje aan te leggen, eigenlijk de besmette melk weg doen. Dit is zonde van de melk, maar daarmee voorkom je dat je je kindje opnieuw besmet.
Ook moet je dagelijks speentjes en flesjes 10 min. uitkoken.

Suc6 ermee.

Marieke

Hallo,

Onze zoon had toen hij nog een baby was ook last van spruw, ik gebruikte ook de gel. Er stond op dat je het met je vinger moest aanbrengen, dit vond ik niet zo makkelijk gaan en deed het daarom op een wattenstokje. Hij had het namelijk ook op zn wangen dus dat ging veel gemakkelijker. Na een paar dagen was het over, maar ik gebruikte het wat langer om de kans dat het terugkwam te verkleinen. En dit lukte.
Eline heeft nu gelukkig (nog) geen last van spruw.

Groetjes Trienke mv Jelmer en Eline

Ik lees het nu pas. Maar ik heb het ook met mijn vinger aangebracht. Het moest wel in gedeeltes, zowel op haar tong, als gehemelte, als haar wangetjes. Verder na elke voeding de speen opnieuw uitkoken. Ik geef geen borstvoeding, dus heb er zelf gelukkig geen last van. Sterkte iedereen hiermee!

Terug
Bovenaan