Spruw

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn dochtertje heeft spruw. Voornamelijk op haar tong. Ik geef geen borstvoeding (meer) dus heb er zelf geen last van.

Heeft iemand tips voor mij? Moet ik hiermee naar de huisarts of gaat het vanzelf over?? Ik lees namelijk verschillende dingen op het internet.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Bedankt alvast!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi hoi,

De huisarts kan iets voorschrijven waarmee het zo over is.
Lijkt mij het verstandigste, weet niet over het anders makkelijk overgaat.

Succes!
Groetjes Bertine

mondje schoonmaken met sinnasappel sap. Zuur zou het moeten verminderen, helpt dat niet dan de huisarts raadplegen

Ik zou het wel behandelen. Maar dat zeg ik pas sinds Lotus het ook heeft gehad (daarvoor adviseerde ik alleen te behandelen als je kindje er last van heeft).
Lotus had het dus ook en ik had de indruk dat ze geen last had. Natuurlijk had ze wel eens een huilbui maar dat hoort erbij. Toch besloot ik te gaan behandelen (waren overigens 2 kuren voor nodig) en ze is veel rustiger en tevredener geworden nu 't weg is. Ze drinkt ook veel rustiger.
Ik zou nystatine vragen aan de HA als ik jou was. Dat is veel makkelijker toe te dienen en helpt meestal goed. Als dat niet helpt, kun je nog miconazol geven. Dat is iets sterker maar erg taai spul. Lotus stikte er soms bijna in. Erg vervelend om dat steeds te moeten geven. Overigens vond ze de nystatine ook erg vies maar doordat dat vloeibaarder is, was het makkelijker geven.

Groetjes,
Gyöngy

Terug
Bovenaan