spruw

Hoi Dames,

Ik ben 29/6 bevallen van Koen en ben meteen na de keizersnede borstvoeding gaan geven wat wonderbaarlijk snel en goed op gang kwam. Bij mijn dochtertje heb ik ook borstvoeding gekregen en ben ik na een maand of 3 gaan klungelen met spruw. Erg pijnlijk voor mij. Ik heb toen meerdere behandelingen gehad en steeds kwam de spruw weer terug waardoor ik toen bij 5 mnd gestopt ben met de borstvoeding.
Nu heb ik tijdens mijn kraambed als klachten van spruw gekregen (waarschijnlijk door antibiotica tijdens de keizersnede) en ben al bezig met het afbouwen van de borstvoeding. Erg jammer maar ik zie het niet zitten om steeds met veel pijn te moeten voeden. Gelukkig doet Koen het ook goed op de fles.
Zijn er hier meer meiden die last hebben van spruw of niet?

Groetjes Anja

hallo anja,

ik geef ook borstvoeding maar heb nergens last van en vanaf het begin gaat het heel erg goed,
ik heb 1 dag in het begin wat last gehad ervan maar dat was snel weer over ,

mijn zoontje is bijna 3 weken en dit is mijn eerste kindje dus ik weet nog niet echt hoe het verder gaat lopen,

he wat vervelend voor je zeg maar ik heb nooit spruw gehad Jens wel maar omdat ik de bv afklofde had ik nergens last van Maar miischien is dat een optie voor je om te kolven of doet het dan nog steeds pijn? zo krijgt hij namelijk nog steeds wel bv binnen
succes ermee maar met flesvoeding worden ze ook vast groot!

Hoi Anja,

Wij zijn hier ook de pineut geweest. Al in de eerste week had Vic spruw. We hebben toen een soort drankje gekregen maar iedere keer spuugde hij het uit. Later zijn we over gegaan op daktarincreme en dat heeft wel goed geholpen. Het heeft me veel pijn gedaan maar ik heb wel door gezet en nu na 4 weken is het voeden weer pijnloos. Heerlijk, nu kan ik er eindelijk van genieten want anders is het echt afzien. Jammer dat je idd al aan het afbouwen bent.

Hij heeft het nu wel op zijn billetjes maar dat schijnt de uitwwerking te zijn. weer een andere creme, dus moet het zo over zijn.

Succes

Groetjes Yvonne

@ Mira, helaas is het kolven ook erg pijnlijk. Koen krijgt nu helemaal de fles en ik ben nu met kolven aan het afbouwen. Nu ik gestopt ben met de borst is koen ook veel rustiger en heeft veel minder last van krampjes en zijn billen en liezen zien er ook veel beter uit.

@ Yvonne wat goed te horen dat bij jou de spruw wel goed overgegaan is en dat je nu weer lekker borstvoeding kunt geven. Bij mij was er helaas geen verbetering merkbaar en aangezien ik vorige keer meerdere keren een behandeling heb gehad en zelf de medicijnen (paardenmiddel volgens de arts) heb gekregen waarna de spruw toch weer terug kwam heb ik nu geen zin meer in een maandenlange marteling met voeden. Met de fles wordt koen ook groot dat weet ik zeker.

Groetjes Anja

hoi
fijn dat je in ieder geval ziet dat Koen het er beter op doet Ik ben ook absoluut een voorstander van bv maar ben ook van mening dat je er zelf niet aan onder door moet gaan Hier werkte het dit keer ook niet Jens wil al vanaf dag 3 niet aan de borst drinken toen ben ik gaan kolven maar met een baby die 's ochtends z'n huiluurtje heeft en een peuter die van alles uitvreet in huis liep het al snel erg terug gewoon omdat ik er de tijd niet voor heb zat soms een half uur aan dat lawaai apperaat voor net 75 cc Jens kwam ook niet genoeg aan toen was ik er helemaal klaar mee borstvoeding loopt lekker of het loopt niet.. ik laat me er niet meer gek door maken

Terug
Bovenaan