Spruw :-(

We hebben last an spruw, Anoush en ik..Ik heb gelijk de huisarts gebeld en nu heeft Anoush een drankje en ik een zalfje. De dokter zegt dat het bijna niet te voorkomen is, ik ben er namelijk heel allert op en was voortduren handen en hou mijzelf en mijn meisje zo schoon mogelijk. Heeft iemand misschien toch een gouden tip? Bij mijn oudste 2 heb ik er namelijk ook regelmatig last van gehad...

Doet zeer he? Ik heb er ook last van! Ik let ook heel goed op de hygiene, maar het mag toch niet baten.

Denk dat je het al doet, maar als je zoogcompressen gebruikt ben je er ook gevoeliger voor. Dus vaak verwisselen. Ik ben katoenen zoogcompressen gaan gebruiken omdat ik er anders een pak per dag doorheen werk. Die katoenen dingen kunnen gewoon in de wasmachine en in de droger.

Verder tepels goed in de lucht laten opdrogen, beetje moedermelk erop doen en dan laten drogen.

Succes, want het is heel vervelend!

Mijn ervaring bij de oudste was "lijdzaam" afwachten tot hij 3 maanden was. Toen ging hij ook speeksel produceren en werd de "leefomgeving" in zijn mond anders. Hij was daarna gelijk van de spruw af. Wij gaven toen inmiddels wel flesvoeding.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara
(februari forum)

Mijn ervaring bij de oudste was "lijdzaam" afwachten tot hij 3 maanden was. Toen ging hij ook speeksel produceren en werd de "leefomgeving" in zijn mond anders. Hij was daarna gelijk van de spruw af. Wij gaven toen inmiddels wel flesvoeding.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara
(februari forum)

Terug
Bovenaan