Spruw??

Hallo Dames,

Vandaag hebben we weer een controle gehad. En wat blijkt.... Stacey is nu 2800 gram. Ruim 210 gram meer dan vorige week.

Ze drinkt bijzonder goed en dat blijkt ook wel. Helaas hebben we voor morgen een afspraak moeten maken met onze doktor.Het lijkt erop dat onze kleine meid spruw heeft. Haar tonggetje is namelijk de hele dag wit.

Joyce en ik dachten eigenlijk dat dit door de melk komt, alleen denkt de vrouw van het consultatiebureau daar anders over....

Toch hebben we geen veranderingen in haar gedrag waargenomen, en drinkt ze (zoals hierboven) iedere dag perfect.

Nou ja, jullie horen morgen de uitslag wel... Ga nu mijn bedje maar een opzoeken...

Liefs Geert
 
Hej hej,

Ik heb bij mn oudste dochter tzelfde gehad, en die had idd spruw, merkte ook niets aan dr! Maar ze had echt spruw!! Even een tip, als het echt spruw blijkt te zijn zorg dat joyce ook wat krijgt omzichzelf te behandelen, spruw zit zowel bij kind als bij moeder op de borst...behandel je jezelf niet blijf je aan de gang! Fleur heeft 3 kuurtjes gehad en bij de laatste keer kreeg ik ook wat en toen waren we er zo vanaf! Ps. Ik heb er verders nooit wat van gemerkt bij mezelf of bij fleur!

Succes!

Liefs liesbeth
 
Hallo, ik wil graag reageren. Mijn zoontje is geboren in Februari en krijgt borstvoeding, zijn tongetje was in de eerste maanden ook altijd wit en van m'n beide dochters toen zijn nog borstvoeding kregen ook. Dit kwam bij hun gewoon door de melk en bij het consultatiebureau bleven ze ook maar altijd volhouden dat het spruw was. Ik zou als ik jullie was m'n eigen gevoel volgen, want als er verder helemaal geen symptomen van spruw zijn, is de kans groot dat het alleen van de melk komt. Als je toch twijfelt laat idd jullie dokter er goed naar kijken, het zou zonde zijn als ze een medicijnenkuur krijgt terwijl er niks aan de hand is.
Vriendelijke groeten Patricia
 
Bij mijn tweede werd ook iedere keer gezegd dat ze spruw had en we hadden ook geen klachten. Alleen hebben we nooit een afspraak met de huisarts daarvoor hoeven maken. De consultatiebureauarts raadde aan met een gaasje met afgekoelde sterke thee haar wangetjes en tongetje schoon te maken. Ik heb toen ook gentiaan violet gebruikt, maar omdat we beiden verder geen klachten hadden heb ik het niet heel fanatiek gedaan.
 
Hier hebben we het kuurtje bijna afgerond. De lactatiekundige stelde bij Lise spruw vast. Wij hebben bij Lise geen spruw kunnen bekennen en ze gedroeg zich ook niet alsof ze er last van had... het enige dat ik zelf wel had was last van een brandend gevoel aan mijn tepels (kan ook symptoom van spruw zijn). Wij zijn dus toch gaan behandelen. Lise een vies plakkerig drankje en ik zelf datarin zalf.

De arts op het CB kon geen spruw (meer) bekennen in Lise haar mondje. Zij is inmiddels klaar, maar ik smeer - mede op aanraden van de arts en de lactatiekundige - nog heel even door.
 
Hallo dames,

Vanmorgen is Joyce toch even met Stacey naar de dokter geweest. Helaas heeft de vrouw van het consultatiebureau toch gelijk, Stacey heeft spruw...

Op dit moment heeft de dokter geadviseerd om hier niets mee te doen (Dit omdat Stacey er geen last van heeft). Indien ze er toch last van krijgt kunnen we direct onze dokter bellen en krijgen we een medicijn hiervoor.

Beetje balen dus... maar gelukkig gaat het verder allemaal goed met de kleine meid!!

Bedankt voor de berichtjes en tips!!

Liefs Geert
 
Ik breek even in.

Gentiaan vilolet is echt een super middel tegen spruw. Je kan dit zelf bestellen en na 7 dagen ben je er echt helemaal vanaf.
www.eurolac.net kan je het bestellen. Dus geen gemodder met kuren enz. van de dokter.

Bij mij en een kennis was de spruw dus echt zo weg en is ook niet meer terug gekomen. wat dus na een kuur vaak wel gebeurt.
succes
 
Terug
Bovenaan