Spruw

Volgens mij heeft mn meisje spruw. Ik ga hiervoor wel naar de huisarts, maar ik vroeg me af of het gedrag van een baby ook anders wordt door spruw. Er is op internet alleen iets te vinden over hoe het eruit ziet, dus witte vlekjes op de tong, lippen en in de schaamstreek etc. Maar mn meisje huilt sinds een paar dagen superveel, ontroostbaar, erg beweeglijk/onrustig met haar armpjes en heb het idee dat ze niet goed aan de borst ligt, ze maakt een klakkend geluid. Iemand ervaring?

Hier geen ervaring met spruw, maar wel met het borstvoedingsforum. Daar komen gereld vragen over spruw voorbij. Reacties komen van andere moeders, maar ook van contactpersonen van BVN en LLL en ook van lactatiekundigen. Ik denk dat je op dat forum heel goed terecht kunt met je vraag.
Succes met de spruw, want ik heb wel begrepen dat het heel hardnekkig kn zijn en nauwkeurig behandeld dient te worden.
Groetjes van een april-mama

Mijn oudste heeft ook erg veel lst gehad van spruw. Ze moest er op een gegeven moment overheen groeien want het kwam steeds terug. Het klopt dat ze dan een klakkens geluid gaan maken en onze dame is erg onrustig van geweest. Ook veel slaan met de armen en veel huilen. het kan dus heel goed dat ze veel last heeft van de spruw! ook slecht drinken hoort erbij, gelukkig had onze meid daar geen last van. Wanneer mag je naar de ha dan? Ik zou het zsm regelen dat je medicijnen krijgt!

Succes!!
Liefs ciomama

Spruw doet zeer!! Ik heb het zelf voor een jaar geleden ook gehad (antibiotica-kuur, lage weerstand) en mijn hele mond voelde rauw. Echt pijnlijk!

Spruw is niet fijn, niet voor de baby en ook niet voor de borstvoedende mama..

@mama van finn: dank voor de tip! Ken het wel, maar nog niet gekeken.
@ciomama: heb alleen telefonisch contact gehad met verpleegkundige van cb en met de assistente van de ha. Ze zeiden dat obv de symptomen het waarschijnlijk spruw is. Heb al een middeltje gehaald bij de apotheek, maar dat is alleen voor haar en niet voor mij. Dus nu moet ik morgen weer bellen om te vragen wat ik dan moet gebruiken.
@ikkeislaura: jeetje joh, wist niet dat dat ook bij volwassenen zulke problemen gaf. Komt het dan nog terug of ben je er na 1 behandeling helemaal vanaf?

Terug
Bovenaan