Spruw..

Ha dames,

Ik vermoedde het van de week al toen het voeden weer zeer ging doen, en gisterenavond allemaal witte vlekken in Vera's mondje.
Dus de ha gebeld en ja hoor, spruw.
Ik heb hier bij mijn zoontje nooit last van gehad, en hoopte dus dat het nu ook wel aan ons voorbij zou gaan.

Heeft één van jullie hier ervaring mee?
Ik heb voor ons beide Nystatine voorgeschreven gekregen. Kent iemand dit? Hoe lang (of liever: hoe snel) duurt het voordat het over is?
Nog tips?

Nou, ik ga mijn tanden weer even op elkaar zetten en Vera voeden...

X
Evje

ik ben er teovallig net van af heb 1,5 week last gehad gelukkig kan ik nu weer pijnloos voeden is echt verschrikkelijke ik had andere medicijnen deze ken ik niet ik hoop dat er snel vanaf bent ik weet niet hoe hij het heeft voor geschreven maar ik zou het eenbeetje na iedere voeding doen werkt het sneller en beter normaal is het zo'n 4 keer op een dag

Hoi,

Julia heeft daar in de tweede week ook last van gehad. Volgens mij hebben we hetzelfde medicijn gehad.
Bij Julia zagen we binnen 2 dagen al verschil. Volgens mij moet je de kuur afmaken.
Heb je voor jezelf ook iets gehad, want de kans is groot dat de schimmel ook op jou tepel zit.
En hou even haar billetjes in de gate.
Julia had ook schimmelplekjes bij haar billen. Onbekend of dat daar iets mee te maken had, maar wel toevallig dat in dezelfde periode was.

succes

hoi,

hier had ik een de schimmel op mijn borsten maar liz heeft helemaal niks.
ik heb daktarin gekregen om 2 tot 3 keer per dag te smeren op mijn tepels en het gaat al stukken beter.
moet nog smeren tot vrijdag dan moet het over zijn.
ik verschoon de zoogcompressen heel veel nu en dat werkt ook goed.

hier ook spruw, ben toen gelijk gestopt met bv (was toch al aan het afbouwen) heb ook nystatine gehad. hij heeft het nu nog een beetje, zijn al 2 weken verder maar het cb zei dat we ermee konden stoppen. ik kook elke dag de flessen en spenen uit en het word beter

Wij hebben het ook gehad, ikzelf ben behandeld met miconazol en mijn zoon met nystatine. hier was het hardnekkig. Eerste symptomen bij 2 weken tot ongeveer 9 doorgegaan. eerste keer 3 dagen na het verdwijnen vand e witte plekken en rode billen getsopt, dus nog 3 dagen doorgegaan wat het advies was. echter het kwam daarna weer terug en zijn toen weer 2 weken gaan behandelen en na het verdwijnen vand e symptomen een week doorgegaan. Zijn er nu dus helemaal van af!
Let op met nystatine dat je tepels niet te week worden! Je kunt beter miconazol smeren kun je gewoon kopen bij de apotheek en drogist. Het beste kun je dit na t voeden op je tepel smeren.
Iedere keer je zoogcompressen vervangen en dagelijks een schone bh aan. Alle spullen zoals spuugdoekjes slabbers hydrofiel luiers wassen op 60 graden of in de droger doen. Scheutje natuurazijn bij de was doen.
Wat ook helpt is om na de voeding van een oplossing van natuurazijn met water (1 op 10) je borsten te wassen. In een zuur milieu kunnen de schimmels niet groeien. ook het tongetje van de baby kun je hiermee schoonmaken.
Hou de billen van de kleine in de gaten want die kunnen ook rood en geiiriteerd zijn. Evt hier ook schimmelzalf voor vragen, nystatine via de mond helpt ook wel wat. maar als het eenmaal op de billen zit dan kunnen ze er veel last van hebben en het breid snel uit.
Succes en hoop dat je er snel van af bent.

Thanx voor de tips,
Ik merk dat sinds ik naast medicijnen ook mezelf 'was' met azijnwater het ineens een stuk sneller hersteld.
Vera's mondje is bijna schoon, mijn tepels helaas nog wel wat witte puntjes.

Wat een waardeloos gedoe zeg, ik hooop dat dit ernmalig is!

X
Evje

Terug
Bovenaan