Spugen baby 4 maanden

<p>Hopelijk kan iemand mij geruststellen.</p><p>mijn dochter van 4 maanden spuugt veel nee geen mondje terug maar komt echt met een golf. Niet perse direct na voeding maar ook heel wat later als we haar oppakken. Na voeding rechtop houden helpt helaas ook niet. Wel moet ik zeggen dat we dagen hebben dat het wel goed gaat ( minimaal spugen )Dit heeft ze eigenlijk al vanaf begin. Lijkt erop dat zij er verder geen last van heeft.  Eerste instantie dacht ik meteen aan reflux of evt een allergie. Maar dan had ze veel moeten huilen voor en na voeding maar dat doet ze niet. Ze drinkt heel goed ( flesvoeding) verder groeit ze ook super goed.</p><p>wel heeft ze dat ze vaker slikt en moet hoesten en dat past weer heel goed bij reflux. </p><p>Ha en cb doen er nogal nuchter over omdat het verder goed met dr gaat. Voeding indikken was geen succes want dat drinkt ze weer niet. </p><p>Zijn er moeder die t zelfde hebben ervaren waarbij het nu gewoon goed gaat? </p>

Heb je bij het indikken ook een grotere speen geprobeerd? Voeding past dan niet meer door de maat s speen namelijk.. 
Ons kindje heeft refluxziekte, ook 4 maand oud. Rond deze periode komt de reflux op top waardoor het spugen erger wordt.. 
Wij gebruiken difrax fles met speen M en dikmen maximaal in. 
Ik zou wel zeggen dat hrt reflux is..

Mijn zoontje spuugt ook veel. De ene keer lijkt t weer minder te worden en dan ineens is het weer erger. Met name als hij  in n sprong zit is het weer erger. Hij is nu bijna 6 maanden. Ook sinds hij alle kanten oprolt is het spugen meer geworden. Hij rolt zodra ik m neer leg, naar de buike en is dan druk met armen en benen aan het spartelen. Grappig gezicht btw, net een zeehond haha! Maar doordat hij zo druk is, spuugt hij ook veel meer. 
Ook mijn zoon heeft er verder geen last van. Eet en drinkt goed, groeit goed en is een lekker, vrolijk mannetje.
Zolang dit is, zou ik me er vooral niet druk om maken! Het hoort er ook gewoon n beetje bij. De ene baby spuugt wat meer dan de andere.
Als het echt refluxziekte zou zijn, zou ie dr echt wel last van hebben! Ik zou hierbij gewoon op je ha vertrouwen.

Is het ook in combinatie met andere dingen? Mijn zoontje kreeg precies hetzelfde bij zo'n 14 weken maar daarbij ook veel krampjes en smakken, alles in de mond stoppen en je het eten uit de mond kijken! Bij het cb gaf de verpleegkundige aan dat deze combinatie (wat ik net noem en het spugen) wel kunnen duiden op een ontwikkeling in zijn spijsverteringsstelsel, met als gevolg behoefte aan meer dan alleen melk (ik geef volledig borstvoeding), dus mochten we beginnen met oefenhapjes. Ik weet nog niet of het echt helpt dat moeten we nog even aankijken, want we zijn gisteren pas begonnen. Hij kreeg een paar hapjes boontjes, erg leuk en hij leek het leuk/lekker te vinden! 

Wij hadden thuis precies hetzelfde met mijn dochter van nu 3 maanden. Ik ben vorige week met haar naar een osteopaat geweest en het spugen is echt 80% minder geworden. Er bleek spanning te staan op haar nek en middenrif, wat de voeding er als het ware uit duwde. Nu wil ik niet zeggen dat er hetzelfde aan de hand moet zijn, maar wellicht iets om te proberen. Succes! 

Terug
Bovenaan