Spugen bij borstvoeding

Mijn zoontje Max van 8 weken spuugt nogal veel na de borstvoeding, wat kan ik daar aan doen? Hij is een gulzige drinker en is met 10-15 minuten klaar met drinken. Ik geef per voeding maar 1 borst. Gaf eerst de tweede borst als toetje maar ben daar mee gestopt om te kijken of hij dan minder zou spugen. Helpt wel iets.
Hij boert goed na het drinken en komt pas na 3-4 uur voor de volgende voeding. Soms geeft hij ook na 1 of 2 uur nog een mondje terug.

Wie herkent dit en heeft tips??

Alvast bedankt!

Mama van Max
 
Hoi mama van Max,

Mijn zoontje van 6 weken heeft dat ook. Ik geef nu ook meestal 1 borst per keer en hij kan soms na een uurtje nog wel eens wat spugen. Hij groeit verder goed en heeft nergens last van. Ik heb weleens gelezen dat kindjes die bv krijgen sneller wat spugen. Ook kan hij gulzig drinken en las ik soms wat pauze's in tijdens de voeding. Dat kan ook wel helpen. Dus dan tussendoor even stoppen. Maar het kan ook per dag verschillen. Soms heeft hij een dag dat hij wat meer spugt. Tja ik maak me er nu niet meer zo druk om. Tis even wat vaker een schoon truitje aan doen.

Groetjes
 
Hoi mama van Max

Wat ik weet is dat baby's het teveel aan bv dat ze binnenkrijgen weer uitspugen. Kan geen kwaad, mits het  geen giga hoeveelheden zijn. Aangezien Max gulzig drinkt, kan het best zijn dat hij teveel binnenkrijgt. Mondje terug, ook als is het drie uur later, is ook normaal. Mijn dochtertje heeft ook een tijdje regelmatig gespuugt, maar dat is vanzelf minder geworden. Af en toe spuugt ze nog (vooral bij het laten van een boertje). Wat ik wél veranderd heb is het moment van verschonen. Dit deed ik in eerste  instantie ná de voeding, maar dat heb ik verschoven naar vóór de voeding. Het spugen werd daardoor een stuk minder, omdat ze minder door elkaar gehusseld werd (was blijkbaar net even te veel voor haar volle maagje). Weet niet hoe jij dat doet, maar misschien is dit het proberen waard.

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Ben gisteren naar het consultatiebureau geweest en daar zeiden ze ook dat veel spugen niet echt kwaad kan zolang ze maar goed groeien. Over dat groeien hoef ik me geen zorgen te maken, Max woog bij de geboorte 5000 gr en gisteren woog hij 6145 gram (hij is nu 2 maanden). Echt Hollands welvaren dus. Ik kreeg ook de tip om bij de voeding inderdaad een pauze in te lassen en dat probeer ik sinds gisteren te doen, kijken of het helpt. Ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat hij wat vaker schone kleren aan moet, vind ik ook geen ramp. Leuke kleertjes genoeg.
Verschonen doe ik inderdaad ook voor de voeding zodat hij na de voeding lekker kan gaan slapen en inderdaad niet meer door elkaar gehusseld wordt

Groetjes,

Birgit (Mama van Max)
 
Terug
Bovenaan