Spugen door hoesten

Hoi Meiden

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is nu aardig verkouden. Op zich al sneu genoeg voor hem, maar het probleem zit hem in het hoesten.
Hij moet na z'n voeding zo hard hoesten dat hij alles wat hij net gedronken heeft weer uit spuugt. Kan ik helemaal op nieuw beginnen. Normaal gesproken spuugt hij helemaal niet.
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt en wat hebben jullie gedaan?

Groetjes
Caroline
 
Hoi,
Door de melk word alles slijmeriger. Waardoor hij waarschijnlijk meer gaat hoesten. Door het hoesten misselijk en spugen.

Misschien is het een idee om na de melk wat cc water te geven. Zodat het ergste slijm weggespoeld word.
Dat wil vaak wel helpen.

sterkte met je kindje
 
Hoi
Mijn dochtertje heeft afgelopen week ook flink lopen hoesten, zo zielig ze raspte ook bij het ademhalen door het slijm in haar keel. Na de voeding was het inderdaad het ergst. Een paar keer heeft ze inderdaad ook moeten spugen door het harde hoesten. Ik heb haar daarna gewoon weer wat melk gegeven omdat ze natuurlijk nog wel honger had maar verder heb ik er niks aan gedaan. Het gebeurde ook niet bij elke voeding dus dat scheelt.
Ze dronk in die periode trouwens wel bij elke fles veel minder dan die week ervoor, ik was ook blij dqat het na een week over was.

helaas heb ik dus geen tips maar ik wens je wel veel sterkte met je zoon.

groetjes marlies
ps je kunt wel een opgerolde handdoek onder zijn matras leggen zodat ze niet helemaal plat liggen dan hebben ze 's nachts wat minder last
 
Tja.. Dat zou natuurlijk wel kunnen. Het wel apart, want hij heeft het alleen 's morgens. De rest van de dag gaat het een stuk beter.
Ik zal het eens proberen.

Tnx.
Caroline
 
Hoi

Nou dat water dat helpt wel. Vanmorgen heeft hij niet gespuugt! Had ook de voeding wat dikker gemaakt zodat het wat makkelijker blijft zitten :)

En Marlies: Hij eet inderdaad ook heel rottig de afgelopen dagen. Gisteren zelfs maar 500 ml, terwijl hij normaal 700 drinkt. (ook nog niet veel, maar dat ben ik gewend).
Drinkt jou dochtertje normaal ook zo weinig? Mijn zoontje is al 4 maanden en 6,4 kilo. Ik vind 700 dan erg weinig, maar meer gaat er normaal echt niet in. En nu dus maar 500!

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan