spugen en diaree

Hallo allemaal

Afgelopen woensdag is ons zoontje van bijna 4 maanden begonnen met spugen. Die avond naar de kinderarts geweest, hij was niet uitgedroogd maar als hij vrijdag morgen nog spuugde moesten we komen.
Donderdag stoptte hij met spugen maar ging hij aan de diaree een paar keer.
Vrijdag middag is hij weer begonnen met diaree en nu begint hij ook weer te spugen :S
Hij is niet uitgedroogd maar begin me toch zorgen te maken.,. dit gaat toch te lang duren?
Iemand nog tips? Hij krijgt al ORS.
 
Hoe gaat het nu? Vervelende is dat ook een arts niets kan doen behalve een infuus bij uitdroging.
Ik neem aan dat er uitgelegd is waar je op moet letten? Huidplooi op de buik pakken, die mag niet blijven staan. Nageltjes induwen, moet gelijk weer roze worden. Huilen zonder tranen is ook niet goed (als de traanbuisjes al open waren). Kreunen of apatisch zijn is echt foute boel. En bij twijfel gelijk de dokter bellen.
Laat hem op jullie kamer slapen, in zijn eigen bedje, dan kan je hem goed in de gaten houden. Verder om de twee uur voeden. Sterkte!
 
Vandaag weer naar de huisartsenpost geweest. Hij is zo erg aan de diaree, niet normaal meer.
Hij is verders niet uitgedroogd (onze dochter toen wel),
Er schijnt een besmettelijke zomergriep te heersen met 7 dagen lang symptomen. We schijnen dus hopenlijk over de helft te zijn maar is wel heel erg zo...
Bij koorts of uitdrogingsverschijnselen gelijk weer bellen.
 
Mijn man en dochter van 5 hebben een week of twee geleden buikgriep gehad, en ik en middelste dochter waren mega verkouden en grieperig.
Ik hoop dat het snel beter gaat!
 
Terug
Bovenaan