spugen en dunne luiers bij het geven van brood

Nog een vraagje voor de mama's.......
Sinds 1 week krijgt mijn zoon brood. Ik deed er smeerkaas op en sindsdien ging hij veel spugen, echt heel zuur en veel.Ligt niet aan tandjes,die heeft hij al8. Daarnaast krijgt hij veel waterdunne poepluiers. Nu denk ik dat het aan de smeerkaas ligt(hij krijgt ook een halve boterham met jam/zonder suiker) Vandaag heb ik hem een boterham gegeven met smeerleverworst en heeft niet meer zoveel gespuugt, nog wel dunne poep. Heeft iemand hier ook last van gehad met smeerkaas???? Ook at hij zijn brood de eerste 2 dagen goed op, wilde het wel zelf vasthouden,mocht het niet in zn mond doen. Vandaag speelde hij maar wat met zn brood en mocht ik het ook niet in zn mondje doen. Draaide dan zijn hoofd weg. Wat heb ik nu gedaan, kleine stukjes brood op een lepel en dan pakte hij het wel? Maar hij moet het toch zelf leren en niet via de lepel. Dus de tips zijn weer welkom........ groetjes

Chantal, mama van Senna, 7 maanden.
 
Hoi chantal en Senna,
Wij kennen het probleem, spuiters bij smeerkaas, ik heb gewoon doorgezet, is nu over. Brood lust onze Sem ook niet altijd meer.....Misscien minder honger, of te moe om te kauwen?Je kan pap geven als je vind dat hij te weinig krijgt. Het helpt ook wel als ik samen met hem ga eten.
Misscien is Senna een beetje ziek? Het heerst nu, braken en diaree, dus misschien ligt het niet aan de voeding?Ik geloof dat het virus een weekje duurt. Onze Sem had eerst ook Senna geheten (omgekeerde van onze achternaam, maar uiteindelijk hebben we toch voor Sem gekozen, moest ik ff kwijt)
 
Heb je al eens gedacht aan een koemelk-allergie? Smeerkaas wordt immers van melk gemaakt. En van ander beleg, zeg je, krijgt hij geen klachten.
Maar misschien heb je altijd flesvoeding gegeven, als je kindje dan al een koemelkallergie had gehad, had hij ook die flesvoeding niet kunnen verdragen. Als je altijd borstvoeding gegeven hebt, kan het best zijn dat nu de eerste aanraking met een koemelkprodukt voor een allergische reactie zorgt. Spugen en extreme diarree kunnen een allergische reactie betekenen. Kindjes voelen vaak 'vanzelf' aan wat wel en niet goed voor ze is, dring dus niet te erg aan met iets dat ze niet willen eten en laat het een tijdje, en probeer het een paar weken later nog eens. Dan kun je meteen checken of dat spugen en diarree wegblijven. En zou de reactie misschien weer terugkomen als je weer brood met smeerkaas krijgt, dan heb je meteen een 'bewijs' dat je kindje daar inderdaad allergisch voor is. Dan zou je je kunnen laten doorverwijzen naar een diëtiste.

Het kan natuurlijk ook het buikgriepvirus zijn waar de moeder van Sem hierboven ook over praat.
Kijk alsjeblieft wel uit voor uitdroging, kindjes drogen supersnel uit van braken en diarree!!!
 
Kan het niet aan het brood liggen, bij jam en smeerworst niet spugen maar wel dunne ontlasting.
ik weet niet wat voor brood je geeft maar volkorenbrood is nog niet zo goed voor de darmpjes.
tis maar een ideetje hoor.
gr
saskia
 
Terug
Bovenaan