Spugen... en nu "bang" om te eten?

Hoi,

ik ben even nieuwsgierig of meer mensen hier ervaring mee hebben?
Mijn zoontje Dion (7 maanden) heeft afgelopen vrijdag zijn avondeten (bietjes met aardappel en gehakt, zelf gemaakt) uitgespuugd, 's avonds toen hij al op bed lag. Ik zou hem zijn fles van 21.00uur geven toen hij al een deel had uitgespuugd, maar hij sliep gewoon door. Zodra ik hem er uit haalde (en Johan tegelijkertijd zijn bed zou verschonen, kwam de rest er ook uit.
De daarop volgende dagen is hij rustig aan weer zijn melk gaan drinken, maar fruit en groente eten vond hij helemaal niets, fruit eet hij inmiddels weer een paar hapjes (uit een potje, zelfgemaakt heb ik nog niet geprobeerd), groente is helemaal lastig, hij gaat bijna bij voorbaat kokhalzen, en maakt het zich zo moeilijk dat het wel bijna fout moet gaan; z'n eten tegen z'n gehemelte en dan achterover gaan hangen....geen wonder dat het huilen en bijna pure paniek is....
Wie herkent dit en hoe hebben jullie dit opgelost. Nu kan ik eigenlijk niets anders dan hem proberen te troosten en weer tot rust te krijgen, maar de 2 x 200cc   (1x groente en 1x fruit) die hij voorheen at kom ik nog lang niet aan. Nou heeft hij wel een beetje spek en zal het best overleven, maar zielig is het wel om hem zo in paniek te zien...

Groetjes,

yolanda
 
Hoi,

Ik denk dat de dagelijkse kost dan nog iets te zwaar op dat maagje ligt; je kindje geeft heel goed aan hoe hij zich voelt en waar hij wel of niet behoefte aan heeft. Hij heeft even tijd nodig om te herstellen en ik denk dat je hem gerust zijn eigen tempo daarin kunt laten bepalen. Zolang hij voldoende vocht binnenkrijgt en dat hij af en toe weer een beetje gaat eten (er moet wel een stijgende lijn in zitten), is het volgens mij okee.

Beterschap!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Terug
Bovenaan