spugen en osteopaat

Onze dochter van 2 1/2 week oud spuugt na de borstvoeding meerdere keren. Ik vind het meer dan een mondje terug geven. De melk komt ook door haar neusje naar buiten. Ik vind het zielig. Ze heeft er bij het inslapen ook vaak nog last van. Onze oudste dochter heeft ook veel gespuugd. Haar  hebben we nutriton (Johannisbroodpitmeel)  gegeven maar dit hielp niet echt.  Ik denk dat het aan mijn toeschietreflex ligt. Het "spuit" eruit!!! Ze is in ongeveer 8 min.klaar met drinken. Ik geef maar een borst per keer. Heeft iemand ervaring met behandeling door een osteopaat? Bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi,

Over een osteopaat kan ik je helaas niet veel vertellen, maar m.b.t. borstvoeding kun je misschien wel iets met deze informatie en tips als het gaat om een heftige toeschietreflex/teveel melk: VBN-teveel. Wanneer je denkt aan reflux (omdat je eerder ook al eens jbpm hebt gebruikt?) is het denk ik goed om te weten, dat kleinere hoeveelheden vaak beter blijven zitten dan in één keer grote hoeveelheden. In dat opzicht kan je kindje er dus baat bij hebben wanneer je vaker voedt; je kunt binnen drie uur elke keer dezelfde borst aanbieden, zodat deze uiteindelijk goed wordt leeggedronken en je kindje goed aan de vette achtermelk toekomt. De vettere melk is tevens wat dikker en dat blijft dan ook weer beter zitten.

Als je meer behoefte hebt aan een persoonlijk gesprek kun je altijd bellen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk; de VBN is zowel overdag als 's avonds bereikbaar via telefoonnummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten).

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Hoi Yvonne,
Bedankt voor je snelle reactie! Folder nr. 11 heb ik al in huis en nog maar eens doorgelezen. De meeste tips pas ik al toe. Zou een behandeling bij een osteopaat geen zin hebben als het aan mijn melkproductie ligt? Misschien kan hij mij beter behandelen.... ha ha ha....
 
Terug
Bovenaan