Spugen en pijn.

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik wil graag weten of er ouders zijn met kindjes die ook last hebben van heel veel spugen en zoveel waardoor het kindje echt pijn heeft.</p><p>Onze zoon is nu 6.5 week oud en spuugt veel. Dit is iets waar we ons geen zorgen over maken, maar het blijft aanhouden. Sinds vorige week gestart met A.R. (anti ruflex) voeding. Hierdoor veel diaree wat opzich ook normaal is. Maar het spugen bleef aanhouden. Afgelopen week naar de huisarts geweest voordat we het weekend in gingen. En hij heeft nog extra Johannespitbroodmeel voorgeschreven. Hier direct mee gestart. Ik dacht yes het werkt, niet meer spugen. Maar helaas vandaag weer spugen, het is alleen nu zo mega dik dat het er niet makkelijk uit stroomt waardoor hij er half in stikt. </p><p>Ook heeft hij veel pijn na het drinken van zn fles, smekt de hele dag, vaak mondje terug in zn mondje wat hij weer inslikt en dan hoest. </p><p>Zijn er ouders die dit bekent voorkomt en hebben jullie tips wat ik kan doen het is zo zielig hem pijn te zien hebben. </p><p> </p>
 
Hoi! 
Mn dochtertje van 7 weken heeft dit ook, verborgen reflux! Zet echt door bij huisartsen voor een verwijsbrief naar zhuis voor afspraak kinderarts of dat de huisarts medicijnen voorschrijft (bij mij mag de hisarts dat niet meer). 
Bij mn dochtertje begon het met mondjes terug geven dit ging van kwaad tot erger. Vertoonde allemaal symptomen van verborgen reflux, wat ik ook deed niks hielp, andere voeding, nutriton, bedje schuin enz enz. Ik bleef maar terug gaan naar dokter. Ja iedere baby huilt en reflux is geen ziekte kreeg ik steeds te horen. Ze huilde de heeeele dag door, kreeg haar niet meer stil. Uiteindelijk na 5 weken (!) afspraak kinderarts in zhuis die medicatie voorschreef, nu voor de 5de dag bezig met medicatie en ik heb mn dochtertje weer terug! Weer lekker slapen, niet meer huilen, weer een vrolijk meisje. 
De osteopaat zei tegen mij; ik zie aan haar en hoe ze doet dat haar slokdarm erg geïrriteerd is, erg prikkelbaar door de pijn en niet kunnen slapen, je had niet later moeten beginnen met de medicatie. 
 
Om nog erbij te zeggen:
cb steunde mij aardig, die vertelde mij, een baby mag en kan reflux hebben, door het maagklepje wat nog niet goed sluit. Maaaar reflux mag geen pijn doen en dan moet je stappen ondernemen. Inderdaad eerst nutriton/andere voeding werkt dit niet dan is de volgende stap toch echt medicatie. Ze zijn hier niet happig op heb ik dus gemerkt en ik voelde mij niet serieus genomen, ze deden net alsof ik gek was! 
 
Super bedankt voor je reactie. Ik ga het eens goed bespreken met het cb waar ik deze week toch heen moet en dan toch maar om medicatie vragen bij de HA. 
 
Terug
Bovenaan