spugen en voeding

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje van 2,5 maand oud krijgt nu bijna volledige flesvoeding.

Ik gaf eerst bv maar dit is helaas bijna afgelopen. Nu is het zo dat ie 180 cc mag drinken met 5 voedingen per dag. Hij drinkt dit telkens niet leeg, laat zo'n 30cc staan. Ik geeft nu 165cc per keer en dit drinkt ie net op, niet altijd hoor. Wel haalt ie dan vaak de drie uur net niet, maar dan geeft ik toch maar de fles.

We zitten nu op 5 a 6 voedingen per dag. De laatste fles is meestal tussen 18.30 en 19.30 en dan slaapt ie door tot 7.30.

Hij ziet er verders goed uit, groeit voldoende en weegt ook normaal.

Krijgt ie dan toch wel voldoende vocht binnen, hij spuugt namenlijk ook vrij veel. Ik ben al overgestapt op de Nutriolon Omnio, maar dit lijkt niet veel verschil uit te maken.

Hebben jullie nog tips, of doe ik het goed.

Moet volgende week wel naar het cb, zal het daar ook nog eens vragen.

Groetjes Anouk

Hoi!
Wat jammer zeg, dat je bv zo teruggelopen is! Blijf vooral zo lang mogelijk moedermelk aan je kindje geven, ook al zijn het maar kleine slokjes. Want nu maken je borsten afbouwmelk en die melk heeft een extra hoge concentratie aan antistoffen en andere beschermende stoffen en enzymen. Ook van een paar slokjes moedermelk per dag profiteert een kindje enorm, het is echt de moeite van het doorgaan waard!

Wat je vraag over de flessen betreft:
Pin je niet te veel vast op hoeveelheden. Je kindje weet zelf heel goed hoeveel genoeg is. Kunstvoeding kun je net als borstvoeding gewoon op verzoek geven, je hoeft echt niet naar 3 uur of zo te kijken hoor! Maak gewoon een fles als je kindje er om vraagt (eerst even aanleggen of wat gekolfde melk geven, zodat dat voorrang blijft houden) en laat je kindje van die fles drinken zoveel het wil. Noteer gewoon hoeveel er gedronken is, en kijk naar het dagtotaal. Die flessen hoeven echt niet zo groot te zijn hoor, 180/6 is echt niet verplicht. Veel babies doen het veel beter op wat vaker een kleinere portie.
En vergeet niet, je kindje krijgt ook nog borstvoeding, dus er gaat so wie so meer in dan je denkt!

Succes!

Eva heeft ook de eerste tijd bv gekregen en dat heb ik toen afgebouwd. Ik gebruik voor haar Frso standaard 1 met daarin schepjes johannesbroodpitmeel. Ze krijgt 5 flessen per dag, de ene dag drinkt ze allemaal goed leeg, maar er zit meestal wel een fles tussen die ze niet goed leeg drinkt. Ik maak mij daar totaal niet druk om, aangezien er supergezond uitziet en ook is, ze hartstikke goed groeit en goede plasluiers heeft.
Dus als ze af en toe eens wat laat staan, dan maak ik daar geen punt van. Blijf het wel goed in de gaten houden natuurlijk of ze over de hele dag niet te veel laat staan en goede plasluiers blijft houden.

Eva is overigens ruim 4 maanden.

Alice

Hi Anouk,

Over die hoeveelheden zou ik me ook niet al te druk maken, wie zegt dat ze bij jou ook die hoeveelheden dronk? Als ze meer nodig heeft bouwt ze dat vanzelf wel op!
Wat ze bij spugertjes altijd zeggen; geeft niets het is binnen geweest dus de voedingstoffen ook..Mocht het ondanks de Omneo niet beter worden zou je nog een stap kunnen proberen naar Bonbébé oa te koop bij Jumbo, Emté  en Plus. Dit bleek voor onze spuger de gouden greep! Binnen een week ging het terug van een boogspuger naar een mondje teruggeven! En ons scheelde het een behoorlijke duit, waarmee ik niet wil sugereren dat dat een isue is geweest maar het was een leuk bijkomend voordeel = nl 8.49 ofzo per pak. Je weet zelf wat je voor Nutrilon betaald....

Veel succes!

Groetjes Saskia

Oeps sorry je hebt een zoontje geen dochtertje niet goed opgelet!

Hoi hoi,

we zijn in het begin ook overgstapt van nutrilon standaard 1 na omneo ivm darmkrampjes.
Onze kleine meid spuugde wel iets maar niet veel.
Tot vorige maand toen begon ze meer te spugen en maakte me ook zorgen.
Nu meng ik de omneo met standaard 1 en ze spuugt iets minder en heeft ook minder honger.
Omneo is licht verteerbaar en was te weinig voor onze meid na een aantal weken.
Ze kwam steeds om de 2 uur voor de voeding dus lekker gemengd met de standaard en dat gaat stukken beter.
het spugen is nu ook wat minder geworden.
ene moment wel meer dan de andere.
maar ze is ook pas 2,5 maand oud en komt goed aan en groeit goed dus volgens cb geen probleem.
Dus gaan we voorlopig zo even door.

groetjes Fanny

Hoihoi,

Mijn zoontje van 4 maanden heeft ook de omneo gehad, zit nu op de pepti  en krijgt bij allebei de soorten nutrilon nutriton, dat zijn oranje pakjes, en dat verdikt de voeding en ook in de maag dus spugen ze minder, Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Michelle

Terug
Bovenaan