Spugen jullie kindjes ook nog???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

Mick is nu bijna 11 maanden maar spuugt nog best veel na zijn eten en drinken.

Moet hem dan altijd helemaal verschonen want het is net een zuur bommetje.
Het werkt als hij rustig doet na zijn eten maar tsja hoe doe je dat met een druk mannetje van bijna 11 maanden. Ben benieuwd of jullie dat ook hebben.

Moet in april weer naar het CB en zal het daar ook eens vragen.

Krijgt ie weer een prik ......

Fijne dag groetjes Jiska mama van Mick 4 mei 07

Hoi Jiska,

Bas spuugt niet meer na iedere fles of maaltijd, maar hij geeft nog wel regelmatig een mondje terug. Als dat bij het boeren na de fles gebeurd, dan is het gelukkig meestal nog niet zo zuur.
Daarnaast heeft Bas altijd een slabber om. Hij kwijlt enorm en iedere dag zes keer een schone outfit vind ik niks. Als hij een beetje spuugt moeten we vaak alleen de slabber verschonen. Soms spuugt hij als hij over de grond kruipt. Dan kan hij daarna er zo lekker doorheen kruipen. Dan kan ik hem ook om kleden. Als het dan tegen de avond is, gaat meneertje meteen in zijn pyjama. Anders blijf ik aan het omkleden en dat is niet de favoriete bezigheid van Bas.

Ik zou sowieso het CB even om advies vragen. Wie weet hebben zij nog goede tips.

Groetjes, Karin

Hoi Jiska,

Luuk is 8 maanden en spuugt ook nog steeds een beetje.
Hij krijgt nu nog maar 2 flessen en ik merk dat hij door de vaste voeding al veel minder spuugt.
Hij is ook heel beweeglijk en kan hem na een fles ook echt niet heel lang rustig houden,met als gevolg dat er vaak wat op de vloer,op zijn kleertjes en handjes beland...dus maar weer poetsen en verschonen.
Ik word er ook vaak een beetje mismoedig van,maar heb al een keer pap geprobeerd,maar dat krijg ik er echt niet in.
Hij groeit verder prima,en houdt genoeg binnen dus ik maak me er verder niet zo heel druk om.
Ik ga het ook weer eens vragen op het cb,zou ik als ik jou was dan ook maar doen.
Ik heb dus geen tip...helaas.

Liefs,Swinnie

Hoi

Mijn dochter is nu 9 maanden en krijgt door haar flesjes nog steeds johannes broodmeel tegen het spugen. Ik heb ook gemerkt dat ze niet goed tegen zure producten kan zoals yoghurt e.d. Daarom krijgt ze nu na het groentehapje geen toetje meer, anders spuugde ze erg veel en nog lang na de maaltijd.

Succes ermee

Groeten Kirsten

Merel spuugt ook nog vrolijk door. Vandaag 7 maanden HIEPERDEPIEP
Ze slaagt er zelfs in om vast voedsel te spugen.
Behalve een beetje JBPM krijgt ze ook door iedere fles een schep rijstebloem.
Ik merk niet echt dat ze van het een meer spuugt dan van het ander.
Wel als ze onrustig is tijdens de fles drinken spuugt ze meer of als het boertje lang op zich laat wachten.
De laatste weken heeft ze er nog een probleem bij.
Ze hoest heel veel en als ze dan moet boeren en hoesten tegelijk nou maak dan je borst maar nat.

Hier hetzelfde probleem.
Heb het gevraagd op het CB, maar die wisten ook geen oplossing, gewoon maar aankijken, er is eigenlijk niks tegen te doen.

Gelukkig spuugt Daan de laatste weken steeds minder, eigenlijk alleen nog maar als ik hem niet lang genoeg op schoot gehouden heb na zijn fles.

Dus helaas meiden, ik heb ook geen oplossing voor jullie probleem.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan