Spugen na eten van met 'stukjes': herkenbaar?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hoi,

Onze dochter (8,5 maand nu) krijgt sinds kort fruit en groentehapjes die niet helemaal glad gepureerd zijn, maar waar nog wat kleine stukjes in zitten.
Soms al na een paar happen, soms ook als potje al bijna leeg is, kijkt ze opeens benauwd, lijkt te stikken en na wat kloppen op haar rug, spuugt ze de hele boel er weer uit.
Herkennen jullie dit? Ik vind het doodeng! Afgelopen weekend ook brood geprobeerd, hele kleine stukjes met beetje smeerkaas, kwam er uiteindelijk ook weer uit.

Is ook niet dat ze te vol zit ofzo, want dit gebeurt soms al na 5-6 hapjes.

Wie herkent dit en heeft goede tips??

Dank alvast, Noes

Veel babies hebben van nature een kokhals-reflex, die optreedt wanneer te grote stukken voedsel achter in de keel komen. Maar of dat met 8,5 maanden ook nog het geval is, weet ik niet.
Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met je CB-arts of huisarts. Misschien heeft ze wat last van haar keel? Onze zoon is ook aan het snotteren en verslikt zich momenteel vaker.

Succes! Marijon

Hoi!
We hebben een zoontje van 1 jaar en hij had steeds moeite om stukjes in zijn eten weg te krijgen. Ik ben met hem naar de huisarts geweest en die zag dat hij abnormaal grote amandelen had. Hij heeft er een peneciline kuur voor gekregen. Het gaat wel wat beter, maar nog niet helemaal.

Heel herkenbaar dat je dochtertje alles er onder spuugt. Dat doet hij ook als hij al een stukje op zijn tong heeft liggen. Misschien een tip om met hem naar de huisarts te gaan. Ik ben nog even met hem aan het uit proberen wat het eten betreft. Als het na een paar weken nog zo is ga ik met hem terug naar de huisarts en dan moeten zijn keel amandelen er waarschijnlijk uit.

Succes!

Terug
Bovenaan