Spugen na flesvoeding

Mijn dochtertje (nu 3 maanden) is vreselijk ziek geworden na een flesje toen ze 10 weken was. Ze gaf echt verschrikkelijk over tot gal aan toe. Ik gaf (en geef nog) bv maar wilde afbouwen. Het lijkt erop dat ze niet tegen iets in de flesvoeding (Nutrilon 1) kan. Nutramigen hypo-allergene voeding geprobeerd maar dat drinkt ze niet, ook niet toen ik het vermengd had met borstvoeding. Volgens mij komt dit door de zeer merkwaardige smaak (en geur). Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat toen gedaan. Nu werk ik weer en kolf ik, maar flesvoeding is af en toe wel praktischer.
 
ja na de eerste fles heel erg spugen, hele bed zat onder, daarna een ander merk geprobeerd (eerste was Friso, daarna nutrilon) en heb geen problemen meer gehad. Misschien moet je het nog een keertje proberen. Of blijven kolven.
 
Mijn dochtertje van 4 mnd. krijgt sinds een week ook Nutramigen. Voorheen bv, een paar weken geleden wilde ik gedeeltelijk overstappen op Friso Normaal maar daar reageerde ze ook heel heftig op, darmkrampen tijdens het eten tot krijsens toe. En nu dus Nutramigen. In het begin wilde ze het ook niet drinken, maar stug volgehouden en uiteindelijk begon ze het te drinken en wilde ze niet eens de borst meer. Dus nu krijgt ze 5x per dag de fles. Wij zijn inmiddels ook aan het onderzoeken of ze ergens allergisch voor is en lopen nu bij een kinderarts.

Ik wens je succes en sterkte.'

Kriek
 
Hallo,

Heel herkenbaar! Mijn dochter spuugde ook alles uit na flesvoeding (Nutrilon, de gewone). Ik had dit al met 1 maand geprobeerd. Eerst eenflesje met alleen kunstvoeding, later ook een keer gemengd. Dat werkte dus niet. Daarna weer een aantal weken alleen bv gegeven (afgekolfd in een flesje). Sinds ongeveer 2 weken krijgt ze weer kunstvoeding met borstvoeding in haar flesje (bv liep terug en zij ging meer drinken). Ik gebruik nu Friso comfort (bij spugen en zo). De eerste keer wel een beetje gespuugd, maar niet heel erg. Daarna niet meer. Ik was begonnen met 1 deel kv en 2 delen bv (totaal 125 ml). Nu krijgt ze 2 delen kv en 3 delen bv (totaal 150 ml). En dit gaat heel goed. Alleen is die kv erg dik, waardoor de speen nog al eens verstopt raakt. We hebben de gaatjes dus maar wat groter gemaakt! Nu gaat het redelijk goed!
O, ja, die kv heeft inderdaad een rare geur, maar ze drinkt het wel goed op!

Sterkte er mee!
Groeten van Marieke
 
Ik herken je verhaal gedeeltelijk. Mijn zoontje kreeg en krijgt bv en af en toe, als ik er niet was, kreeg hij nutrilon 1. Totdat hij er op een dag ineens heel veel last van kreeg. Hij begon heel erg te huilen en kreeg overal rode vlekken en spuugde heel veel. We zijn overgestapt op verschillende soorten hypo-allergene melk. Maar hij lust niets. Hij drinkt wel water uit de fles. Dus aan de fles ligt het niet. Maar deze melk vindt hij echt afschuwelijk. Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet. Zou graag willen afbouwen met bv. Onze zoon is nu 6,5 maanden oud.
 
In het ziekenhuis kreeg mijn dochtertje friso omdat de verpleegkundige zelf de nutrilon niet lekker vond ruiken. Ze zit nu nog steeds aan de Friso (comfort) gaat erg goed.
 
Wat een feest der herkenning. Ik lees op het forum dat heel veel kinderen allergisch reageren op normale flesvoeding. Mijn dochter kreeg na 3 weken ook allemaal rode vlekken. Ik gebruikte friso 1 normaal. Bij CB zeiden ze dat het absoluut niet aan de voeding kon liggen, nou ik weet nu wel anders. Via de apotheek heb ik voeding van Mead Johnson gekregen: nutrimagen. Het stinkt ontzettend, maar de smaak van babys is anders dan die van ons. Ze drinkt prima, en tot op heden geen last meer gehad.

misschien kan je dit ook proberen?
 
Terug
Bovenaan