Spugen na fruithapje

Sinds vorige week (6mnd) ben ik begonnen met fruit en groente. Ze vinden het over het algemeen erg lekker. Vorige week ging het super goed, nu ineens wat minder. Seth heeft al 2x (gisteren en vandaag) zijn fruithap overgegeven. Niet een beetje maar gewoon alles. Noor gisteren haar spinazie (die vond ze ook heel erg vies). Verder zijn ze niet ziek of wat dan ook. Het gebeurt ook niet meteen na de voeding maar een tijdje erna. Meestal als ze op bed liggen. Het is ook niet zo dat we wild met ze spelen of wat dan ook. Eigenlijk dus geen echte aanleiding en toch komt alles eruit. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Iets van allergie ofzo? Ze hebben wel reflux, misschien is het te dun??

Hier niet spugen na fruit of groenten,soms nog wel een beetje na de borstvoeding.
denk dat het zeker wel te maken heeft dat ze reflux hebben.een vriendin van mij haar kindje heeft dat ook gehad,na 1 jaar ging het pas beter.
weet niet of je misschien al te veel geeft???in het begin is het denk wel verstandig dat je ze maar 1 ding per dag geeft dus:alleen groenten of alleen fruit.en zo langzaam op ga bouwen,ze zijn natuurlijk nog niks gewend ook.ik heb Kyandro eerst 2 a 3 weken alleen fruit gegeven.toen voorzichtig groentenghapje erbij.en paar weken later pap erbij.en nu gisteren voorzichtig stukje brood geprobeerd(hhij vond het lekkerrrrr haha)maar doe het nog niet iedere dag hoor alleen als ik hem hongerig vind.dus ik zou als tip geven:probeer eerst alleen groenten of fruit en over een paar weken allebei.en wat geef je ze voor fruit?is denk ook verstandig om nog maar 1 soort fruit te geven.maar dat weet je misschien al wel..

succes en hoop dat voor jullie snel beter gaat
liefs jootje

Karlijn heeft/ had ook reflux. Toen ze ruim 4 maanden was waren wij begonnen met groente en ook zij ging na ongeveer een week weer vreselijk spugen. Op advies van de kinderarts zijn we gestopt met het geven van groente. Nu, ze is nu ruim 6 maanden geven we haar weer groente en dat gaat nu wel goed. Sinds deze week geven we haar ook en beetje peer en ook dat gaat nog goed. Ik zou als ik jou was ook maar 1 ding per dag geven en niet te veel. Als dat goed gaat langzaam uitbereiden. Als het niet veranderd zou ik eens contact opnemen met de cb.

Succes!

Ik sluit me aan bij deze adviezen.
Niet te veel geven en steeds een aantal dagen hetzelfde. dan kunnen de darmpjes en maag goed wennen aan het eten. Als een soort fruit/groente goed gaat, geef je een aar dagen achter elkaar een ander soort. Zo bouw je het langszaam op.
En persoonlijk zou ik niet met spinazie beginnen. Worteltjes, boontjes, bloemkool en broccoli schijnt beter verteerbaar te zijn.

succes!

Heej,

Bedankt voor al het advies! Ik heb even zitten googlen en daar las ik dat je de kant en klare fruithapjes iets aan kunt dikken met johannes broodpitmeel, Dat gebruikte we ook om de fles dikker te maken. Dat heeft mijn moeder vandaag gedaan (oppas) en toen ging het prima! Het verse fruit ging ook steeds goed. Ik wilde ook eerst beginnen met of alleen groente of alleen fruit, bij het CB zeiden ze echter dat ik al beide moest geven omdat ik keurig gewacht heb tot ze 6 mnd waren! Gek he? Ik vind het zo raar dat ze ineens zoveel moeten veranderen! 1x fruit, 1x groente en een fles eraf, niet zo heel gek dat de kids een beetje van slag zijn! Maar goed, zoals ik al zei, vandaag niet gespuugd. Morgen dus weer lekker vers fruit, hopen dat het dan ook goed gaat!

He naat, je kan ook babyliga gebruiken om het iets dikker te maken. En inderdaad gewoon lekker vers. Die olvarit heb ik puur voor noot maar dat kun je net zo goed in de fles doen hahaha zo dun.
Welke voeding heb jij nu laten vallen?

Juul krijgt ook fruit in de ochtend en groente savonds maar krijgt nog steeds 5 flessen, het lukt ons nog niet om het ritme aan te passen. Je merkt wel dat hij steeds meer van zijn fles laat staan, maar die van 23:00 uur gaat volledig op.
We passen de fles die na het hapje komt al aan naar 4 of 5 schepjes.
donderdag weer na het CB ben benieuwd.........

liefs nath

Wij hebben gemerkt dat ze van de fles na de groente (zo moesten wij dat doen, als toetje zeg maar) helemaal niks dronken. Wij leggen ze nu om half 7 op bed en dan maken we ze om half 10 wakker voor nog een fles. Die fles willen we steeds een beetje eerder geven zodat hij uiteindelijk dient als toetje na de groente. Hier willen ze ook dat je met 7 maanden de fles vervangt voor een danoontje ofzo en dan op bed legt tot de volgende morgen. Ik vind het allemaal prima hoor, als ze hier nog een fles willen vind ik dat ook goed!

Ik heb inderdaad ook babyliga gebruikt en geen Johannesbr.pitmeel. Het gaat nu prima, hij heeft niet meer overgegeven. Ik wil even een voorraadje maken met vers fruit en groente, dan hoef ik het niet steeds ter plekken te doen! Vanavond worteltjes!

Terug
Bovenaan