Spugen na nachtvoeding

Onze dochter is 7 weken oud en komt de laatste tijd slecht in slaap na haar nachtvoeding (borstvoeding). Ze spuugt veel door haar neus zodra ze ligt. Ook al heeft ze geboerd en heb ik haar minstens een half uur overeind gehouden. Ze valt vaak meteen in slaap na het drinken maar door het moeten boeren wordt ze vaak toch weer een beetje wakker en tijdens het neerleggen ook.

Het spugen is zo sneu, je merkt dat ze echt graag wil slapen maar ze wordt er steeds wakker van. Hierdoor duurt het inslapen heel lang, ik ben vaak zeker 2/3 uur met haar bezig om haar in slaap te krijgen en dan is het al snel weer tijd voor de volgende voeding.

Ze drinkt behoorlijk wat snachts. Minder laten drinken lukt ook niet omdat ze dan begint te huilen omdat ze nog honger heeft.
Hebben jullie tips om haar sneller weer in haar bedje te laten slapen zonder teveel spugen?
 
Het eerste waar ik inderdaad aan dacht is wat minder melk geven.. weet niet of je kindje een speentje gebruikt maar weet nog van mijn dochter als ze begot te huilen na de fles dat als ik een speentje gaf het ook meteen oke was. Zuigbehoefte. Daardoor werd ze meteen stil. Legde ik haar tegen mijn borst, hoofdje op mijn schouder.. kon ze vast slapen maar ondertussen ook boeren. Dan legde ik haar slapend in bed en sliep ze lekker verder.

Succes! Lijkt me echt heel zielig om je kindje zo te zien spugen. ?
 
We gebruiken idd een speentje maar ze blijft honger houden dan, daar trapt ze helaas niet in ?

Het speentje houdt trouwens het spugen ook niet tegen. Ze spuugt dan alsnog terwijl ze haar speen in houd
 
Wat naar zeg en dat is wel een hele tijd dat je ermee bezig bent! Deze tips kreeg ik van het cb voor het spugen van ons zoontje in zijn wiegje..
- check of het voeteinde niet hoger ligt dan het hoofdeinde. Dit kan door het instoppen van dekentjes/lakentjes wel eens het geval zijn. Wij hebben dat opgelost met een handdoek onder het hoofdeinde, zodat het hoofdeinde net iets hoger ligt dan het voeteinde.
- we mochten de bovenkant van het wiegje tot 6 cm verhogen, zodat het wiegje schuin staat en ons zoontje dus wat omhoog ligt. Wij hebben er een plank van 2 cm onder gelegd en dat werkt al. Belangrijk is wel om hierbij het bedje echt goed onderin op te maken en te checken of ze niet naar beneden kan zakken.
- kun je eventueel een pauze inlassen tussen het drinken door en dan bijv verschonen. Met meer pauzes kan het drinken wat beter zakken, waardoor het ook minder snel omhoog komt zodra ze ligt.

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!
 
Terug
Bovenaan