spugen, spugen, spugen

Mats is nu ruim 5 weken en hij is flink gaan drinken; om de 2 a 3 uur drinkt hij 100 tot 130 cc. (behalve s nachts, dan zit er soms 5 uur tussen) Als ik te vroeg stop met de fles (zijn oogjes vallen soms bijv dicht) dan komt ie toch nog voor dat restje, dus minder pikt ie echt niet..
Maar kan t toch zijn dat hij zich soms 'overdrinkt'? Hij spuugt namelijk best veel vind ik. Soms is de voeding alweer even geleden en spuugt hij een paar behoorlijke golven uit (om nog maar niet te spreken over al die vuile truitjes, aankleedkussens, hydrofielluiers steeds haha) en over de rest van de dag steeds kleine beetjes die uit zijn mondhoek lopen.
Is dit normaal, hebben jullie dit ook? Ik laat m soms maar even met z'n slab om liggen, anders blijf ik aan t verschonen. Een beetje melk is helemaal niet erg, maar om m nou in n zeiknat shirtje/rompertje te laten liggen....

Graag jullie reakties,

Thanks!

Bolbuikie

Hallo,

Ik denk dat Mats te veel voeding krijgt. En wat ie teveel krijgt geeft ie weer "terug". Ninthe (ook 5wkn) krijgt om de 4 uur 130cc of 150cc. En slaapt snachts door. Ze spugt bijna nooit.

Suc6 Liefs Vano en Ninthe

die van mij heeft precies hetzelfde soms spuugt hij nog weer een flinke golf uit
als hij alweer voor de volgende moet komen.
omdat   hij nog steeds geel ziet moest ik laatst naar de kinderarts die heb ik dit ook gezegd en die zei als hij nog goet aankomt moest ik me daar geen zorgen over maken
wij hadden ook geen zin aan iedere dag stampot.
maar mij zit het ook niet echt lekker hoor.

groetjes mira

Dat spugen doen heel veel baby's. Hun maagklepje sluit nog niet goed en dat kan heel lang duren, voordat dat over is. Ze zeggen als ze pas 8 tot 10 maanden oud zijn. Dus we hebben nog heel lang te gaan. Mijn zoontje is bijna 7 weken en doet dat ook heel erg. Wordt eigenlijk steeds erger. Hebben al vanalles geprobeerd. Hij krijgt nu voeding friso comfort, we stoppen een paar keer tijdens het voeden, laten hem goed boeren, hebben bedje aan zijn hoofdkant omhoog gezet, en we laten hem ruim een kwartier na de voeding goed overeind zitten, tijdens voeding laten we hem zo recht mogelijk zitten, hij krijgt van ons druppels van VSM (cinababy) en toch spuugt hij nog wel eens. Er zijn dagen dat het minder is, maar ook weleens dat hij ineens best wel veel spuugt na een voeding. Soms als hij even pauze heeft tijdens een voeding. Ik weet ook echt niet meer wat te doen en wordt er ook helemaal moedeloos van. Dus ik weet hoe het voor jullie is. Misschien helpt het bij jullie ook wel om iets van bovenstaand te proberen. Veel succes ermee en hoop dat het bij jullie wel goed helpt. Het heeft hier wel een tijdje geholpen hoor en het is ook wel minder, maar toch komt er nog wat voeding uit gelopen.  Ook na 1 of 2 of 3 uur na de voeding nog. Bij CB zeggen ze dat het geen kwaad kan zolang hij maar minstens 5 plasluiers heeft op een dag en aan blijft komen. Hoop je hiermee genoeg te hebben geinformeerd.

Groetjes Shandy (Moeder_van_Jessin).

En als je Mats iets minder geeft?
Ik neem aan dat je hem ook tussendoor laat boeren?
Merel heeft het 1 dag 2x gehad en verder nooit, dus ik kan je verder niet echt advies geven.
Wij laten Merel tussendoor 2 a 3 x boeren en ze krijgt nu 140/150 cc (7 weken oud).
Vaak  drinkt ze het niet eens helemaal leeg en soms vraagt ze om ietsjes meer..

Ik zou hem dus iets minder geven en anders kun je hem beetjes bij geven.

succes.

Bedankt voor de tips meiden.
Ik laat m tussendoor inderdaad boeren (hoewel t niet altijd lukt) en gaf m in principe de fles totdat ie niet meer wilde, maar ga ns proberen wat minder te geven, wie weet....

Over dat maagklepje...heb ik ook gehoord, en t zou vooral bij jongetjes voorkomen.
Misschien is t ook niets om je druk over te maken.
Ik zal t ook ns bij t cb vrgaen, maar t lijkt me inderdaad dat als ie genoeg groeit en plast dat er dan niet zoveel aan de hand is.

mar ja, t is allemaal nieuw he? Dus ik maak me best wel eens zorgen en voel me snel schuldig. t Is nog zo'n klein poppetje..

Nogmaals bedankt!

Terug
Bovenaan