Spugen tijdens eten van potje of toetje

Hallo
Ik heb een heel irritant probleem.
Mijn dochter van 10 mnd vind het erg leuk om tijdens het eten van haar groente/fruithapje of haar toetje lekker te gaan zitten klieren door te gaan spugen.
Bij brood eten doet ze dit niet want dit is droog.
Waarschuwen dat het niet mag helpt niet want ze lacht me dan gewoon uit, en denkt dat ik er ook een spelletje van maak.
Ik wordt er zo langzamerhand heel erg geiriteerd van.
Is dit een fase die snel weer over gaat en want kan ik er tegen doen.

Gr Sylvia
 
Hoi Sylvia,
Ook mijn zoontje van 10 maanden doet dit. Met name bij yoghurt en aan het einde van de warme hap. Ik vermoed dat dit een fase is. Het is voor hem natuurlijk erg leuk; je doet een bepaalde beweging met je mond en daardoor komen er opeens sputters uit je mond! En dan natuurlijk nog de reactie van mams/paps! Ik moest natuurlijk ook eerst lachen en nu probeer ik het te negeren en als hij het "binnen" houdt, dan beloon ik met lieve woorden. Hopen dat het zo een beetje over gaat.
Natuurlijk baal ik ook wel eens; pap over me heen terwijl ik op het punt sta om naar mijn werk te gaan..... maar ja, het zal vast wel een fase zijn.
Groetjes Marieke
 
Onze Rafael had daar ook last van. Op een gegeven moment zetten wij het bord met lepel gewoon op tafel zodat hij niets meer krijgt. Dit verveelt hem snel, want hij wil toch wel graag nog iets eten. Maar doordat hij zat te klieren krijgt hij niets meer.
Na een paar dagen had hij dit door, en zijn wij weer de baas. Af en toe probeert hij het nog wel, maar halverwege bedenkt hij zich dat hij dan niets krijgt, en houdt er dan meteen weer mee op.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben.

p.s. je kunt altijd na een half uurtje weer opnieuw beginnen met eten geven om te kijken of ze dan wel ophouden....

Groet, Susan
 
Terug
Bovenaan