Spugen, wat is normaal?

A

Anoniem

Guest
Net zoals vele andere baby's spuugt ook Roef regelmatig heel wat melk uit.
Soms is het gewoon een mondje, soms wat meer, en daar maak ik me verder geen zorgen over.

Maar soms spuugt hij ook heel veel, en toch wel met wat kracht erachter.
Een cm of dertig van zich af redt hij dan toch echt wel. Ook heeft hij er soms last van in zijn slaap. Dan hoor ik hem wegslikken, of heel kort, piepend ademen, waarna er een hele lading melk uitkomt. De doek waar hij opligt is dan doorweekt, dus ik vraag me af of dit nog wel normaal is??   Onze oudste spuugte ook veel, maar zat al snel aan de fles voor spugende kindjes. Roef krijgt de borst, dus daar kan ik niet veel aan veranderen. Hij groeit wel goed. Hebben meer kindjes dit, maak ik me onnodig zorgen? Of toch even de ha vragen??
Groetjes Annemarie

ey

sem heeft het ook, is gewoon normaal.
laatst had ik hem op schoot met gezicht naar me toe, afstand 30 cm.
hij perste om te poepen, en toen spuugde hij recht mijn borst in.
meestal is het zo ver als hij dus kracht zet voor wat anders haha.
maar ook in bed spuugd hij wel eens
zolang ze genoeg vocht en voeding binnen houden zal het allemaal wel los lopen.
sins hij in slaap valt tijdens de fles en ik hem dus eerst weer rechtop moet zetten gaat het al beter.
dus misschien een pauze tijdens voede.

xxxx martine

ook hier een spuger. het schijnt normaal te zijn.
alleen als ze na elke voeding met een boog alles erweer uit spugen schijn je even op t emoeten letten en dit voor te leggen op het CB.

bij renske is in de wieg ook de hydrofiel luier vaak nat van het spugen. maar ze groeit goed dus ik maak me er niet zoveel zorgen over.
heb wel haar matrasje iets schuin gelegd, dikke handdoek onder het hoofdeinde. Zo ligt ze niet helemaal plat.

hey hey

feline spuugde eerst ook
ik geef haar friso normaal   2 scheppen en friso comfort 2 scheppen
en nu spuugd ze niet meer

maar jij geeft borstvoeding

ook geef ik een pauze tussen het drinken en wacht ik tot ze 2 boertjes laat wat ze dus meestal doet vervolgens geef ik de rest van de fles en laat haar daarna weer boeren
je doet er wat langer over maar misschien helpt het

groetjes soraya

hoi,

Ryan heeft het sinds afgelopen dinsdag, hij lag in de box en ineens kwam zo het spuug de box uitgevlogen. ik schrok me helemaal het ***

omdat hij ook niet goed dronk en ik nog anstig was voor die oorontsteking bij de ha weer geweest en die zegt ja hij heb er weer een virus overheen.. opletten op koorts en minder alert zijn.. verder niks aan te doen..

Liefs Pascale

Thijmen spuugt vooral veel als die darmkrampjes erg heftig zijn en hij aan het persen is, maar in het begin had hij ook te gulzig en teveel gedronken.
Ik laat hem maar uit 1 borst drinken. En tussendoor boeren.
Vorige week schrok ik heel erg.
We hoorden 2 gillen bij hem en toen had hij zich in bed verslikt en stikte bijna. Wat heb ik gejankt zeg, was zo geschrokken. Hij reageerde eerst niet zo en toen begon hij gelukkig hard te huilen.
Hoop het nooit meer mee te maken.
Doeidoei

Fleur heeft het ook, spugt met kracht (zo'n joop klepzeiker straal zeg maar), en heeft daarbij ook gierend adem halen, stopt dan met adem halen, krijgt rood gezicht en gaat dan weer ademen. Was van de week toch al bij de kinderarts en die stelde reflux vast, ze heeft medicatie gekregen, losec (ik geef BV). Alleen sinds dat ze er geweest is heeft ze het niet meer zo erg gehad (nog geen losec gegeven). Als je het niet vertrouwd, ga dan naar een kinderarts toe.

groetjes,
lia

Hai meiden,
heb gister toch even de ha gebeld, en die vond het ook zorgelijk. Het spugen met een boog is toch niet zo normaal, als hij het over een paar dagen nog heeft kijken we even verder. Ze denkt inderdaad ook aan reflux, het rode hoofd en het piepend ademhalen zie ik bij hem ook, en ook dat hij af entoe even geen adem haalt. Ik leg hem nu weer op zijn zijtje te slapen, dat lijkt toch rustiger voor hem te zijn na een voeding.
Bedankt voor jullie reacties, ik hoe jullie op de hoogte,
Kus Annemarie

Terug
Bovenaan