Spugen

<p>HoI hoi </p><p>Mijn zoontje van bijna 17 weken blijft maar vreselijk spugen,elke voeding komt er met boeren golf terug,daarnaast spuugt hij tussendoor ook nog heel regelmatig,tot de volgende voeding en dat de hele dag zo door..kleding bank boxkleed alles legt dagelijks tot wekelijks in de was..verdikken maakte dat hij te snel drinkt..hij is wel goed gemutst,ook wel eens niet natuurlijk;)..hij krijgt 5 x 150</p><p>Spugen jullie kindjes ook nog zo erg met 4 maanden?waarneer word het minder?moet ik toch langs de dokter?</p><p> </p>

Bij ieder spuugje van onze zoon was er wel iemand die zei: Ooh vast een reflux kindje. Grrrr wat heb ik me eraan gestoord. Onze zoon is niet onderzocht, maar het ‘klepje’ dat zorgt dat voeding goed blijft liggen werkt niet helemaal naar behoren bij de geboorte. En het schijnt dat het bij jongetjes nog iets minder ver ontwikkelt is dan bij meisjes bij de geboorte. 
Onze zoon kreeg de eerste vijf maanden bv en het spugen ging 24/7 door. Toen we overgingen op kv ben ik dit langzaam aan gaan indikken en gaf het met een dr Brown fles met ventiel. Had niet perse het idee dat deze fles hielp tegen het spugen. Iedere dag boxkleed in de was, kleertjes bleven heel per ongeluk soms een hele dag draagbaar, zure lucht all over te place en slabbetjes waren niet aan te slepen. Toen hij kon omrollen werd het nóg erger. En zo in een keer stopte het... Duurde wel lang hier, maar dat geroeptoeter ‘reflux’... toen ik met 7 mnd bij de kinderarts was zei hij dat alle kindjes het hebben en er veel te snel reflux geroepen wordt. Ene kindje heeft er meer en langer last van dan het andere kindje. Nu 1 jaar en standaard ‘s ochtends na de fles nog wel een keer spugen. Kan 10 minuten daarna maar ook net zo goed een uur na de fles. 

Geen medische reden? Misschien dik je de flessen te veel of juist te weinig in? Andere speen? Na een voeding evt. in de wipstoel iets meer overeind dan plat liggend op de rug. 
Het wordt echt een keer beter en dan komt er vast iets voor in de plaats. (Hier kwam het eindeloos kwijlen,ook zonder doorkomende tanden). Tot die tijd: lekker wasmiddel aanschaffen (iets dat de zure lucht overtreft), hopen dat het lang mooi weer blijft zodat de was lekker snel droog is, ook een reserveshirtje voor jezelf in de luiertas mikken en als je weg gaat zelf pas je schone kleren aantrekken als je de kleine in de maxi cosi hebt liggen ? 
En... bij drie keer in je nek gespuugd te zijn jezelf grandioos trakteren. Gebeurt het vaker dan moet je absoluut je kind niet meer over je eigen schouder leggen, maar iemand anders de eer gunnen ? 

Hoi,
Onze dochter deed het toen ze alleen maar melkvoeding kreeg ook enorm veel.
Ze is nu 10 maanden en krijgt nog 2,5 fles en ook daarvan kan nog steeds wat terug komen.
Ze is nu alleen zo wild al meteen na de fles dat het soms ook niet anders kan.

Misschien lijkt het ook veel wat terug komt maar kan dat echt wel meevallen. Ik heb het ooit getest met een glas water.
Als je daarvan een plasje laat vallen in vergelijking met wat er terug komt dan is het eigenlijk echt maar een mondje.

Wil niet zeggen dat dit bij jullie ook zo is natuurlijk maar je kunt het zo eens testen.

Hier een baby van 1.5 maand heeft ook veel gespuugd. Hele golven en tot de volgende voeding mondjes. De tips die we kregen hielpen niet. We hadden wel een vrolijk kind die wilde drinken. Uiteindelijk overgestapt op flesvoeding met forte en een volle schep johannesbroodpitmeel in browns flessen. En nu is het over. Hij doet juist langer over zijn fles door de verdikking.

Die van ons spuugde ook. Echt projectiel braken. Dit is gestopt doordat we de voeding zijn gaan indikken maar wel op advies van de arts. Ik zou dus zeker  even naar een dokter gaan ook om te kijken waarom er zoveel word gespuugd. T zou zonde zijn als t weggenomen kan worden en dat niet word gedaan toch 

Ik zou er even mee naar de dokter gaan als je je zorgen maakt, bijvoorbeeld door te weinig aankomen. Komt je kindje goed aan en lijkt het er zelf geen last van te hebben, dan is het best irritant, maar niet meer dan dat. 
Onze zoon heeft verborgen reflux en sinds hij medicatie krijgt, spuugt hij juist de hele dag door, maar heeft er zelf geen last van en groeit prima. Hij is nu bijna 9 maanden en het wordt al minder. 

Hoi, naar he? Mijn zoontje is nu 4 maanden en hij had het ook. Maar telkens in fases en snapte er niets van. Werd al snel geroepen, reflux of verborgen reflux. Maar hij sliep gewoon goed en huilde er niet om.  Eerst waren het mondjes vol, in eens kwamen er golven en idd alles zat vol. Nu gebruik in bij de fles een half schepje nutriton en het spugen is over.  Wellicht kan je het even overleggen met het cb? Ik gebruik gewoon avent fles en inmiddels die ventiel er uit en het gaat heel goed :)
savonds geven we papfles, dan merken we wel dat hij soms spuugt, maar dit zijn dan weer mondjes. Nog te overzien.

succes!!

Hier ook 1 die heel erg veel spuugt. Maar zolang hij goed blijft groeien zou ik mij er niet te veel zorgen over maken. Wij geven wel speciale voeding en jpb door het eten. Maar dan nog blijft hij heel veel spugen. Maar komt goed aan en is de vrolijkheid zelve

Terug
Bovenaan