Spugen

Hallo allemaal,

Mijn baby van bijna 11 weken spuugt erg veel na een voeding. Sowieso doet ze vaak drie kwartier over een fles en is heel haar spuugdoekje nat omdat er veel langs haar mond loopt. Ze is ook best een onrustige drinker (veel bewegen, kreunen en steunen). Op advies van het cb johannesbroodpitmeel toegevoegd, maar dit lijkt nog niet veel te doen (sowieso is de dosering lastig, bij te veel begint ze te piepen omdat er niet genoeg uit de fles komt en te weinig doet dus niks..)

Is er iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt of misschien nog tips heeft?
 
Dat een baby die honger heeft gaat piepen als er te weinig uit een fles komt is wel logisch, zo'n klein kindje kan nog niet relativeren dat ze er misschien langer over doet maar dan toch genoeg binnen krijgt. En als het drinken zoveel moeite kost is ze ook eerder moe dus kan het zelfs dat ze minder drinkt.
Dus wanneer je jbpm gebruikt even een groter speentje erop zetten. Het is in het begin even lastig om de goede verhouding en goede speen (en fles) te vinden. Te veel kan ook leiden tot verstopping namelijk. En te weinig doet idd niks.
Onze zoektocht geeft ons gebracht op 1 afgestreken paars schepje (nutriton) per 90 ml. Sowieso de M-speen van difrax anders komt er te weinig uit en kost het drinken echt teveel moeite. Probeer zelf maar eens yoghurt door een rietje te drinken ?
En uiteindelijk zijn we ook de difrax-flessen gaan gebruiken omdat het ventiel van dr brown de dikkere melk moeilijk door laat. 
Verder opletten dat ze de speen goed in haar mondje heeft, als er zoveel langs loopt zou ik eigenlijk denken van niet. Gebruiken jullie toevallig de brede flessen? Dat gaat hier namelijk ook niet goed. En halverwege de fles even laten boeren helpt hier ook (luchtbellen in het maagje zorgen voor spugen). En na het flesje een half uurtje overeind houden. 
 
Onze zoon is 8 weken en heeft verborgen reflux, dus krijg dezelfde adviezen van het cb als bij kindjes die veel spugen. Wij gebruiken ook johannes broodpitmeel, 1 schepje in 130ml in een dr brown fles met speen nummer 2 die een klein beetje is ingeknipt. Ik laat de fles altijd een minuutje staan voordat hij begint met drinken, dan kan het alvast wat dikker worden. Verder geeft ik voor de fles een pipet van Infacol voor teveel lucht in zijn buikje en darmen. Ik stop vaak bij 100/110 ml, gezien hij bij 130ml heel onrustig wordt en het dwars bij hem zit. Liever een fles extra tussendoor met een klein beetje, dan 130 in 1x wat hij te heftig vindt. Verder veel rechtop houden (ook bij het voeden) en bedje, aankleedkussen en box allemaal schuin zetten. Als hij klaar is niet gelijk willen laten boeren en bij het boeren zachtjes over de rug wrijven en niet kloppen.
Ohja en als er veel uit haar mondje loopt tijdens het drinken, dan kan je het volgende doen (in het ziekenhuis geleerd) laat de fles rusten op het gedeelte tussen je duim en wijswinger zodat je met duim en wijsvinger haar wangetjes een beetje kan samenknijpen. Je pink is dan ook vrij en daarmee kan je haar kin een beetje omhoog drukken. Hierdoor sluit je haar mond beter om de fles en lekt ze minder.
 
Terug
Bovenaan